21. októbra 2016

Ľudia nájdu hodnoty až vtedy, keď sú úplne na dne... │Kontraktor



 Risk je veľa ráz veľký, máme strach, napriek tomu sa odvážime. Využil som malú, chvíľkovú túžbu vykročiť do neznáma, za dverami ktorého by som možno našiel svoj nesplnený sen.


Poznáte ten pocit, keď si kupujete nejakú knihu a v hlave sa vám premietajú myšlienky typu, či tá kniha bude dobrá, či tú kúpu neoľutujete a podobne.
Keď som po prvýkrát videla túto knihu, vedela som, že ma nesklame a tiež som vedela, že toto bude veľmi dobré a poučné čítanie, no bolo to ešte lepšie ako to. Táto kniha sa mi zdá skvelá z rôznych dôvodov. Od obálky a delenia kapitol až po samotný obsah či epilóg. Myslím si, že na tejto knihe bola odvedená dobrá práca.


Kontraktor je kniha (biografia), ktorá hovorí o autorovom živote v roli vojaka. Môže byť veľmi poučná pre tých, ktorí by chceli nasledovať autorov sen. Kniha hovorí o autorovom živote a o jeho skúsenostiach, no je poskladaná z viacerých príbehov. Ako vojak navštívil autor mnoho miest a z každého si niečo odniesol. Rozhodol sa všetko to dať na papier a ukázať tak ostatným, že byť legionárom neznamená byť zabijakom. 


Nestačí mať v živote iba cieľ. Tiež treba vedieť, čo konkrétne a presne chcete dosiahnuť, a snažiť sa urobiť preto maximum. Poznať cestu a mať plán.



V knihe bolo pekne vysvetlené to, ako to na vojenských výcvikoch vyzerá. Všetky cvičenia, ktorými museli budúci vojaci  prejsť  boli drsné a namáhavé nielen na fyzickú kondičku, ale aj na psychiku. Vysvetlil nám ako funguje výcvik aj skúšky. Tieto časti boli plné užitočných informácii, no čitateľ v knihe nájde aj časti, kde sa vie vcítiť do autorovej kože a všetko prežíva s ním. Autor tiež dobre opísal to, že dobrým vojakom sa človek stane s pevnou vôľou. Musíme vedieť, čo v živote chceme, musíme si byť istý cestou, ktorú si vyberieme a neľutovať. Musíme urobiť všetko preto, aby sme si svoje sny splnili a ciele dotiahli až dokonca.

Jediná vec v knihe, ktorá ma trochu miatla boli "postavy" alebo lepšie povedané mená ľudí. Zlievali sa mi dokopy a o chvíľu som nevedela povedať, kto je kto, pretože nemali svoje miesto. No napriek tomu ide o biografiu, kde je najdôležitejší autor a jeho skúsenosti, takže toto som neskôr ľahko prehliadla. Páčilo sa mi to, že napriek tomu, že autor rozprával o svojom živote, o svojom veľkom sne, snažil sa nám v knihe predať viac, ako len to. Snažil sa nás poučiť a posunúť aj nejaké posolstvo.

Dnešný svet do určitej miery ovládajú média. Alebo lepšie povedané, média ovládajú to, čo sa deje - podávajú nám udalosti často krát v inom znení. Autor chcel ukázať to, ako v skutočnosti svet vyzerá. 
Nedá sa ani poriadne napísať ako veľmi sa mi táto kniha páčila. Jedni v nej nájdu príbeh o vojakoch plný dobrodružstiev a spoznávania iných miest, no ostatní sa vedia ponoriť hlbšie a, tak ako ja, nájdu v ňom kopu krásnych myšlienok a posolstiev, ktoré tam autor vložil. Je v nej toľko emócii. Človek, ktorý toto všetko zažil musel psychicky veľmi zostarnúť.


Trochu sa obávam myšlienky, vychádzajúcej z vlastnej skúsenosti, že ľudia dokážu nájsť hodnoty až vtedy, keď sú už úplne na dne, keď sa boja o svoj vlastný život – podobne, ako som to prežil ja sám. Kiež by to bolo jednoduchšie!



Táto kniha nie je len dobrodružná, smutná, ale aj motivačná a čitateľ v nej nájde kopu krásnych myšlienok a životných právd. Verím tomu, že Peter Kijaba sa stane inšpiráciou pre viacerých ľudí, nielen kvôli svojmu povolaniu, ale hlavne vďaka svojej cieľavedomosti. Napriek téme, o ktorej autor píše, nemyslím si, že kniha je určená len jednej cieľovej skupine. Záujme každého, kto rád číta skutočné príbehy s dávkou emócii, melanchólie pri čítaní, dobrodružstva a pekných myšlienok. Toto čítanie stálo za to!


Kontraktor (Peter Kijaba), 2016 Tatran, 361 strán,  pevná väzba s prebalom


Odporúčaná literatúra s rovnakou alebo podobnou témou – Na západe nič nové, Nezlomený

Na martinus.sk môžete kúpiť tituly Kontraktor a Nezlomený dokopy za 29,54 €.

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top