8. júla 2015

Život bez jedla │Nový životný štýl...




Ľudia, ktorí sú dostatočne šialení a myslia si, že môžu zmeniť svet, sú tí, ktorí ho aj zmenia.

Život bez jedla. V mojom prípade by za touto vetou mal byť otáznik. Viete si predstaviť teplé palacinky, na ktorých sa roztápa nutella? Čo vedia vykúzliť, ak na ne položíte kúsky banánu? Pizza hawaii. Tenké a slané cesto, ale v kombinácií so sladkým ananásom vie na špičke jazyku vytvoriť tú najdokonalejšiu chuť na svete. A čo tak dobre pripravená ryža s kúskami kuracieho mäsa, hrášku a kukurice? Keď sa povie jedlo, vždy si spomeniete na svoje obľúbené a v mysli sa vám premietajú chute a vône. Možno by som mala preskočiť toto kuchynské okienko a prejsť k pointe.


Autor knihy, Martin Bruncko, si prešiel v živote naozaj rôznymi situáciami a zmenami, či už po fyzickej alebo tej psychickej stránke, a nie všetky zanechávajú pekné spomienky. Úprimne, na začiatku knihy som netušila, čo si myslieť. Všetky tie veci, ktoré poznáme, sa mi začali premietať v hlave. Bez jedla síce vydržíme dlhšie, ako bez vody, ale aj tak by sme po jeho dlhodobom odopieraní mali vážne problémy. A zrazu mi autor hovorí, že sa od jedla odpútal úplne a žije zdravšie, ako kedykoľvek predtým. Ľudia sú v niektorých "zvykoch" (ak sa to tak dá nazvať) konzervatívni a zmenu neprijímajú ľahko. A tak ma napadlo spýtať sa vás, či by ste chceli skúsiť aspoň dva dni bez toho, aby ste sa najedli. Viem si predstaviť, aká by bola odpoveď. Moja by bola taká istá.
Ale práve tento príbeh mi ukázal, ako sa človek môže od základov zmeniť a stačí málo. Stačí len chcieť a uvedomiť si, čo môžete dosiahnuť a vždy myslieť len na výsledky, nie na proces, presne tak, ako to povedal aj sám autor.

Za pár mesiacov som sa naučil zmanipulovať prakticky každý jeden obraz, ktorý sa mi v hlave vytvorí. Len ja rozhodujem o tom, či ten obraz nechám ďalej sa rozvíjať, alebo ho začnem intenzívne blokovať. Je to len a len moje rozhodnutie, nikoho iného.

Kniha nehovorí len o živote bez jedla. Keby sme totiž brali na vedomie obal alebo dokonca názov knihy, ďaleko by sme sa nedostali.
Pri čítaní som si uvedomila veľa vecí a jednou z nich je, že som vždy motivačnú literatúru odsudzovala neprávom. Vždy sa mi zdalo, že čítaním takéhoto typu kníh sa mi autori snažia niečo vnútiť, hovoria mi, čo mám robiť, ako to mám urobiť a ako správne žiť. Život máme každý svoj tak prečo ho nežiť vlastným spôsobom? My sami predsa vieme, aký spôsob je najlepší. No z čítania tejto knihy som si toho zobrala viac. Keď sa na situáciu pozriete objektívne a vezmete si z knihy len toľko informácií, koľko je potrebných, veľa sa toho môže zmeniť. 


Autori, ktorí píšete o svojom živote a veciach, ktoré vás postihli... obdivujem vás. Pri písaní takýchto kníh nielenže všetko prežívajú znovu, celú tú ťažkú cestu, ale vystavujú celý svoj život a všetko, čo prežili druhým ľuďom. O takých veciach sa väčšinou nehovorí ľahko.

Ak ste schopní urobiť prelomový výsledok v jednej oblasti a zlomiť obmedzujúce presvedčenia vo svojom okolí a celkovo v spoločnosti, je pravdepodobné, že na základe tých istých vzorcov môžete dosiahnuť akýkoľvek výsledok.

Keď som čítala túto knihu, mala som pocit, že vediem rozhovor. Autor knihy ku mne hovoril a ja som ho trpezlivo „počúvala“. Uvedomila som si, že ľudia s iným životným štýlom to majú v spoločnosti ťažké, pretože tá ich súdi za to, že sú iní. Inakosť dokáže ľudí desiť a núti ich krútiť hlavami namiesto toho, aby sa snažili zmeniť svoj uhol pohľadu alebo svoj názor na vec. Ako sa zatvária ľudia, keď im niekto povie, že nejedáva mäso? Nadvihnú obočie, na tvári sa im možno zjaví posmešný úškrn a pridajú k tomu nejakú poznámku. Sama som sa s tým stretla, samozrejme, že nehádžem všetkých do jedného vreca. 
Niektorí ľudia majú tú správu intuíciu. Majú iné záľuby a iné názory a vedia, že ak by o tom verejne rozprávali, nestretli by sa s úspechom, či pochopením. Preto autora naozaj obdivujem. Nebál sa hovoriť.


Nechať sa ovplyvniť je v dnešnom svete normálne a nedá sa tomu vždy vyhnúť. Všetky vplyvy by mali posúvať vpred a ja viem, že autor mi ponúkol veľa nových myšlienok o tom, ako lepšie narábať so svojím životom. Keď to všetko spracujem a pridám tomu tú správnu hodnotu... potom sa začne ďalšia kapitola, ktorá bude mať od úvodu pozitívne myslenie.

Musíte najprv pochopiť a potom uveriť. Pretože dejú sa nám v prvom rade veci, ktorým veríme, o ktorých sme presvedčení. A to, že niečo nechápeme, neznamená, že je to nedosiahnuteľné.

Za poskytnutie e-booku na recenziu ďakujem autorovi Martinovi Brunckovi.

- V recenzii boli použité ukážky z knihy.
- Navštívte: autorov webautorov twitter │
- Poprosím Vás, aby ste nekopírovali moje fotky a recenziu!

3 komentáre :

  1. Pekná recenzia!! O tomto som už počula, teda o ľuďoch, ktorí úplne prestali jesť -aspoň mi to tak vychádza z recenzie, že aj autor k nim patrí. Neviem si to celkom presne predstaviť, z čoho potom teda žijú - lebo všetky živiny prijímame z jedla (nemá to niečo spoločné so slnečnou energiou? niečo také sa mi marí. Sama si neviem predstaviť, že by som už nikdy nejedla a niežeby som odsudzovala, keď niekto skúša nové veci, je vegetarián (tiež mäso veľmi neobľubujem) alebo vegán, ibaže sú živiny, ktoré sa do tela inak nedostanú. Napríklad sú len v mäse, alebo len v rybách a tak. Podľa mňa je najlepšie držať sa hesla z každého rožka troška, no ak sa celým týmto konaním neznižuje jeho kvalita života (a najmä zdravia), tak je to iba jeho vec.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem! :) O slnečnej energii neviem, aspoň autor nič podobné nespomínal, ale rada by som si o týchto ľuďoch prečítala viac :) Sama by som také rozhodnutie nedokázala urobiť, jedlo mám príliš rada na to, aby som si ho odcudzila :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Je to jednoduché... Ak si niečo nevieme predstaviť, tak je to len preto, lebo nám chýba priama skúsenosť... Ak si dnes dám na obed kvalitný steak so sviečkovice, veľmi ťažko sa asi vrátim ku párkom z Tesca. Ak si zajtra pripravím na obed super šalátik so zeleninou a naplno precítim ten ľahký pocit trávenia, potom zbohom páročky z Tesca, zbohom steak... ... ... Ak mi táto moja osobná skúsenosť ešte aj pomôže a neuškodí... potom niet čo riešiť. Ak niečomu nerozumieme, je to úplne v poriadku... Chýba nám vlastná skúsenosť. Vtedy nám nepomôžu ani zaručené rady od niekoho iného, nech je akýkoľvek guru, či iná autorita... Vlastná skúsenosť a jej vyhodnotenie je to, s čím sa nedá už ďalej bojovať...Autor vo svojej knihe celkom presne popísal, ako tie VLASTNÉ skúsenosti získaval a vyhodnocoval... A taktiež sa tam priznal, že si nevedel na začiatku predstaviť ani len to, že by nejako upravil svoje stravovacie zvyklosti až jedného dňa ... ... ... Ak nás niečo momentálne presahuje, je čas na získanie vlastného pohľadu a skúsenosti... Táto kniha je veľmi vzácna práve preto, že nedáva žiaden návod... Návod na nič... Je to len úprimný príbeh jedného super človeka, príbeh, ktorý má ambíciu inšpirovať... A má na to všetky predpoklady...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top