18. apríla 2015

Hádesov chrám │Veľké finále sa blíži...



„Mnohým naháňam strach, povedala Hekaté, akoby jej čítala myšlienky. „Ale mágia nie je dobrá ani zlá. Je to nástroj. Ako napríklad nôž. Je nôž zlý? Zlý môže byť iba ten, kto ho používa.“

Keď sa mi do rúk dostal Hádesov chrám, mala som už poriadne veľké očakávania, hlavne po tom, ako nás Rick v poslednej knihe tak štedro obdaril Cliffhangerom. A k tomu všetkému sa zaň snažil ešte aj so smiechom ospravedlniť. No vážne! Ktorý správny autor si užíva psychické týranie svojich čitateľov, o postavách nehovoriac? Nevadí, odpustila som mu to, lebo Rick! A nová kniha! Chcela som vedieť viac o proroctve – done! Chcela som viac dobrodružstiev – done! Viac nervy drásajúcich momentov – done! Viac Percyho a Annabeth (ja ťa sledujem Rick!) – done! A samozrejme, už len keď sa pozriete na názov knihy tak vám napadne, že potrebujete viac Nica di Angela – DONE!!!



Končatiny jej stuhli, pustila sa Percyho a začala sa potápať. V ušiach sa jej ozývalo čudné kvílenie, milióny hlasov zničených žiaľom, akoby v rieke prúdil destilovaný smútok.

Ako to ten chlap robí, že mi vie každou knihou ulahodiť viac a viac? Ako je možné, že sa venuje všetkým ôsmym postavám rovnako? Milujem to, ako sa o nich stará a ako im dáva vlastný priestor. Milujem to, ako sa venuje vzťahom medzi nimi a ako vykresľuje ich priateľstvo. Keď si vezmeme Jasona, jeho sila je fakt úžasná. Ako postava mi stále nesedí, pre mňa bude hrdina numero uno stále Percy. Piper mi tiež veľmi nesedí, ale musím uznať, že v tejto knihe mala pár skvelých badass momentov. Lea milujem, na to sa ma nikto ani nemôže opýtať. Aj on si prešiel veľkou zmenou, ktorú si všetci všimli a nevedeli, ako sa ohľadom nej cítiť. Frank... ou. Ten vždy urobí úplne niečo iné, ako čakám. Bol úžasný. Hazel mám rada. Má na pleciach toľko obáv, že si to na svoj vek naozaj nezaslúži, ale v tejto knihe bola naozaj skvelá. Percy & Annabeth. Čo vám poviem. Neskutočne ich ľutujem, pretože sa mali z tých siedmich úplne najhoršie a určite ich to už navždy poznačilo. A viete, čo mi teraz došlo? Že Rick sa v tejto knihe venoval zmenám. A vývoju postáv. Pretože každá z nich sa v niečom zmenila a niečo ju poznačilo. A asi najväčšia zmena bola u Nica.



„Mať strach je prirodzené.“ Hlas boha vojny bol prekvapivo milý a plný pýchy. „Všetci veľkí bojovníci majú strach. Iba hlupáci a blázni sa neboja.“

Nico di Angelo je fakt neskutočná postava. V sérií Percy Jackson bol také malé dieťa, s ktorým sa nikto nebavil a ktoré sa všetkým vyhýbalo. Pripadal mi taký uzavretý pred svetom a pred priateľmi. Jedinú spoločnosť mu robili mŕtvi a úprimne... to nie je bohviečo. No v Hádovom chráme, páni moji. Rick ma naozaj prekvapil. Nico po všetky tie knihy, ktoré som prečítala skrýval toho asi najviac. Všetko pod bolesťou a neistotou a skrýval to naozaj dobre. Neviem si predstaviť to, aký bol zlomený a ako to všetko musel niesť. No myslím, že sa to celkom zlepšilo. Ľudia okolo seba ho prijali, ale je čas, aby urobil to správne rozhodnutie a prijal aj on ich. Som rada, že v tejto knihe dostal toľko priestoru.

Keď som túto knihu dočítala, povedala som si, že sa už blíži veľké finále a je to naozaj cítiť. Polovica knihy, kde sa objavila Annabeth a Percy mi prišla veľmi temná a deprimovaná. Bože, veď sú aj na obálke. Je jasné, že veľká časť knihy bude asi o nich. Bolo to intenzívne a bolo tam také množstvo negatívnych emócií a toľko zmien. Rick naozaj ukázal, že si zaslúži titul Pán Spisovateľ. Po tejto knihe ich od seba ani nedokážem oddeliť. Nedokážem hovoriť len o Percym alebo len o Annabeth.


„Som, aký som...“ balkón sa zachvel. V kamennej dlažbe zavírili obrazy, akoby sa na povrch predierali kosti. „Tebe sa to ľahko povie. Ty si zlatúšik pre všetkých, Jupiterov synáčik. Jediný človek, ktorý ma kedy uznával, bola Bianca, a tá zomrela! Ja som si nič z toho nevybral. Otca, city...“


Na rozdiel od Znamenia Atény sa prostredie naozaj výrazne zmenilo, no dej ide stále v rovnako skvelom tempe dopredu. Aj keď musím uznať, že Znamenie Atény sa mi páčilo o niečo viac. No teraz mám však iný problém. Ako mám vydržať do vydania poslednej časti? Dovtedy umriem a skončím v Tartare. No zároveň sa neskutočne teším, pretože viem, že Rick má v rukáve samé esá a že na finále si pekne pochutí.

„Nedokážeš ovplyvniť svoj pôvod, ale môžeš si vybrať svoj odkaz. A teraz choď.“


- V recenzii boli použité ukážky z knihy.
- Navštívte: percy-jackson.sk │ rickriordan.com │ Rick Riordan (twitter)
- Poprosím Vás, aby ste nekopírovali moje recenzie a fotky!

1 komentár :

  1. Priznám sa túto sériu som nečítala a neviem či sa do nej niekedy pustím. No vyzerá to, že teba tie knihy bavili a už podľa prvých viet sa dá zistiť že touto ťa autor veľmi potešil a to je hlavné. Ak budeš mať čas, budem rada ak sa pozrieš na môj blog, práve tam prebieha súťaž http://the-book-lady1.blogspot.sk/2015/04/vyhlasenie-historicky-prvej-sutaze-na.html

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top