23. decembra 2014

The Alchemist │ Príbeh o dlhej ceste a poklade, ktorý čaká na jej konci...





“And, when you want something, all the universe conspires in helping you to achieve it.” 

Kniha The Alchemist na mňa urobila veľký... dojem. Možno to znelo ironicky, aj keď nemalo, ale je to pravda. Veľa ľudí sa možno nebude stotožňovať s mojím názorom, pretože majú iný uhol pohľadu. A ja vravím, že by sa mali pokúsiť čítať menej... pasívne? Je to správne slovo? Čítanie nie je len o čítaní. Pred očami vám behá milión písmeniek pospájaných do slov a tie do viet. Vytvoria príbeh, ktorý sa vám buď páči, alebo nie. Ale práve takto by to nemalo byť. Ak už čítate knihu, venujte jej viac svojich myšlienok. Skúste premýšľať nad tým, čo vám autor chcel prostredníctvom knihy povedať a aké posolstvo vlastne nesie. Až potom pochopíte krásu tejto knihy.


Meno Paulo Coelho je pre mňa známe, no až donedávna som nemala šancu dostať sa k jeho knihám. Lepšie povedané - nič ma k nim neťahalo. Až neskôr mi lektor doniesol práve túto knihu a povedal, že sa mi určite bude páčiť, pretože som „really sensitive“. Dobre, teraz opäť odbieham od témy. Ale viac-menej to všetko spolu súvisí. 

“There is only one thing that makes a dream impossible to achieve: the fear of failure.”

 The Alchemist je krásna kniha, ktorá mi poskytla naozaj veľmi jednoduchý príbeh, ktorý hovorí o Santiagovi - pastierovi oviec. Jeho sen je cestovať po svete a až donedávna kvôli tomu nič nerobil. Zdržiaval sa na miestach, ktoré poznal a držal sa toho, čo robiť vedel. Možno sa len bál riskovať alebo opustiť všetko to, čo bolo preňho stále. Urobil však rozhodnutie, ktoré viedlo k dobrodružstvám, snažil sa vyriešiť to, čo mu znamenia osudu a hádanky, na ktoré narazil, hovorili. A práve toto všetko viedlo k neočakávanému koncu, aspoň pre mňa.



“This is what we call love. When you are loved, you can do anything in creation. When you are loved, there's no need at all to understand what's happening, because everything happens within you.”

Čítanie mi ubehlo naozaj rýchlo kvôli tomu, že kniha bola krátka a angličtina v nej naozaj veľmi ľahká (ak chcete začať čítať v angličtine, skúste niečo od Coelha). Bola plná krásnych myšlienok, ktoré vo mne zanechali nejaké stopy, vďaka ktorým o veciach premýšľate viac. Nemusíte sa báť označenia „filozofická“ a tomu, že tam bude niečo, čomu nebudete rozumieť, pretože Santiago mal jednoduché premýšľanie, ale zároveň mi povedal toľko úžasných vecí, pretože sám nad nimi často uvažoval a vracal sa k nim. Ak nemáte radi motivačné kecy o tom, že ak niečo veľmi chcete, tak sa vám to splní. Páni, vo svojom živote som už chcela toľko vecí, ktoré sa mi ešte stále nesplnili. Možno by som mala uvažovať o tom, ako zmením svoj egoizmus.

Sú knihy, ktoré na mňa urobili väčší dojem a v ktorých bolo viac emócií. Ale The Alchemist bol presne typ knihy, ktorá vás prevedie dlhou cestou, aby ste na jej konci narazili na niečo úžasné a na niečo, čo by ste si neuvedomili, kým by ste tú cestu naozaj nepodnikli.

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

- V recenzii boli použité ukážky z knihy.
- Navštívte:  autorov webautorov blogautorov twitterautorov facebook 

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top