13. októbra 2014

Znamenie Atény │Bojuj...



Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem krásne vydavateľstvu Fragment.

„Vraj s ním Herakles raz bojoval,“ hlásil Jason.
„Herakles bojoval s deväťdesiatimi deviatimi percentami všetkého v starom Grécku.“

Bez srandy vyhlasujem túto knihu v mojom rebríčku za najvtipnejšiu z roku 2014. Keď sa ku mne dostala, urobila som si popcorn, kakao a nakrájala si k nej dva plátky mastnej slaniny s chlebom (robím si srandu knihomoli!). A potom to prišlo. Rickové knihy ma vždy dokázali vtiahnuť do iného sveta hneď po prvej vete a to doslova. Pri jeho knihách nevnímam čas, vlastne vnímam... vtedy, keď zapadne slnko a potrebujem si zapnúť lampu, aby som dovidela. Pri jeho knihách sa smejem a plačem a je mi jedno, či doma alebo na verejnosti. Jeho knihy prestavujú všetko to, čo mám na knihách a na tomto žánri rada. Dobrodružstvo, akcia, láska a neskutočne premyslené situácie, postavy a detaily. Tu by som mohla skončiť, nie? Čitateľ by dostal všetky najzákladnejšie informácie, ale nie sme tu len kvôli nim. Tak hrozne sa potrebujem podeliť o to, ako veľmi ma Rick prekvapil a o čo viac ho po Znamení Atény milujem.


Pre mňa je Percy Jackson srdcovka (vedeli ste, že keď dávali Percyho na Markíze, ževraj vyslovili jeho meno ako „Pírsy“? I don’t give a shit ... I do.) a srdcovkou sa stali aj Bohovia Olympu a úprimne vám poviem, že ak neviete akú sériu chcete ďalej čítať, vyberte si Percyho. Na kolenách vás prosím, naozaj si myslím, že neoľutujete. Pokiaľ ide o Bohov Olympu (pretože, samozrejme... teraz sme pri nich), v každej knihe mi Rick predstavil niečo iné.

„Vládca Bakchus, spomínate si na mňa? Pomohol som vám s tým prekliatym leopardom v Sonome.“
Bakchus sa poškrabkal na zarastenej brade. „Á... áno. John Green.“
„Jason Grace.“
„To je jedno,“ odbil ho boh.
V Proroctve to boli noví hrdinovia. V Neptúnovom synovi ma oboznámil s Rimanmi a novým táborom. A v Znamení Atény mi ukázal, aká úžasná je hĺbka jeho geniálnej mysle. Hej Gréci, postavte Rickovi chrám v Aténach. To by si totiž fakt zaslúžil. Priniesla by som mu tam ľalie - moje obľúbené kvety. A odfotila by som sa s jeho sochou a hneď to hodila na facebook aj s miliónom hashtagov (#iluvRickRiordan, #lookatmeandRick, #imhere, #teamPercyAllTheWay).

Takže, po dvoch knihách (a predtým po piatich ďalších) som sa konečne dočkala, ako celú situáciu vidí Annabeth. Milujem ju. Všetky jej myšlienky, to je jedno veľké mudrovanie. Keďže názov knihy je Znamenie Atény, hneď na začiatku som si povedala: „Hop! Toto bude niečo s Annabeth.“ Aj napriek tomu sa konečne striedali pohľady všetkých postáv, ktoré boli na palube (doslova). Milujem ten spôsob, akým Rick napísal túto knihu. Spojil dokopy dva prototypy hrdinov - Grékov a Rimanov. Každá postava je iná a premyslená do detailov a keď ich všetkých spojil dokopy, musel dávať priestor každému, pretože všetci siedmi sú teraz rovnako dôležití. Bolo vtipné sledovať to, ako sa museli učiť pracovať v tíme a pomáhať si navzájom.


„Nie-nie lode,“ šomrala Harpya popod nos a prudko si potiahla pierka. „Titanic, Lusitania, Pax... Lode nie sú pre Harpye.“
Leo si ju pohrdlivo premeral. Pozrel na Hazel, ktorá sedela vedľa neho. „To kuracie dievča porovnáva moju loď s Titanikom?“
Rick nemá problém napísať novú päťdielnu sériu a nestratiť sa v nej pritom. Dej postupoval naozaj rýchlo a nikdy sa mi pri ňom nestalo, že by som sa nudila alebo sa musela premáhať do čítanie. Skôr som si hovorila, aby som prestala blázniť a šla si ľahnúť, veď bol týždeň a potrebovala som sa aspoň trochu zbaviť kruhov pod očami. Začína sa to totiž poriadne rozbiehať a je toho viac a viac a ja sa potrebujem dozvedieť, čo a ako, veď to chápete. A keď si pomyslím, koľko ešte treba čakať na pokračovanie... chytá ma zúfalstvo.

A ešte som sa chcela vyjadriť ku koncu knihy, ktorý bol na jednej strane perfektný a na druhej taký... smutný, ale viem, že Rick neurobí nijaký neuvážený krok. Verím mu!


Drahý Rick Riordan,
ten koniec ti nikdy neodpustím, ale aj tak ťa milujem za všetky tie skvelé scény s Percym a za to, že si ho ešte neopustil.

S úctou
tvoja verná obdivovateľka a fanúšička Martina a.k.a. Wanderer (Wanderer+Percy=láska na večné veky... robím si srandu Annabeth!!!) 


- V recenzii boli použité ukážky z kníh
- Navštívte: percy-jackson.sk │ rickriordan.com │ Rick Riordan (twitter)

2 komentáre :

  1. Shodujeme se v názoru na tuto sérii. Jsem upřímně ráda, že jsem třetí a čtvrtý díl Bohů Olympu mohla číst hned po sobě, protože... Jinak bych to prostě nemohla vydržet. Je to jedna z mála sérií, kde čekání na pokračování pro mě bylo vždy velkým utrpením. :D Je to skvělé dílo, důkazem toho je fakt, že se mi to všechno líbí i přesto, že už tak úplně nespadám do cílové skupiny těchto knih... Rick to ale umí všechno napsat tak čtivě, že prostě nemůžu odolat! I kamarádově babičce se líbil jeden díl Percyho, který si přečetla před několika lety. :D Dost mi ale bude líto, až série zase skončí, přestože se na závěrečný díl nesmírně těším.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si musím ešte na štvrtý diel počkať a vôbec sa mi to nepáči, je to nekonečné čakanie :/ :D Aj mne bude ľúto, keď sa to skončí a nebudem môcť čítať o Percym, lebo je to môj najobľúbenejší hrdina, ale možno Rick zase prekvapí a napíše ešte niečo...:D :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top