11. júla 2014

Odviaž sa! Môj bláznivý zápisník │Keď sa nudíš...




Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar / YOLi.


Určite ste už museli počuť o horúcej novinke vydavateľskej značky YOLi - Odviaž sa! Môj bláznivý zápisník. Niektorí z vás, ktorí sledujete zahraničných booktuberov ste o tejto „knihe“ možno vedeli skôr, no poznali ste ju pod názvom Wreck this journal. Poviem vás pravdu, že som videla už stovky videí, kde vlastníci tohto zápisníka ukazovali svoje splnené úlohy. Každá strana bola iná a plná farieb a niektoré výtvory vyzerali naozaj skvelo. Už som si myslela, že si zápisník objednám z nejakej anglickej stránky, keď som sa dozvedela, že ho preložia aj u nás.



A čo vlastne tento zápisník ponúka? Na každej strane máte napísané krátke zadanie nejakej úlohy, ktorú musíte splniť. A nejde len tak o hocjaké o hocjaké adanie nejakej úlohy, ktorú musíte splniť. A nejde obyčajné úlohy. Keď som ich začala plniť ja, povedala som si, že Môj bláznivý zápisník je nočnou morou všetkých knihomoľov. Dostala som ho v perfektnom stave. Biele strany voňali novotou. Potom som však začala čítať zadania, ktoré začínali celkom nevinne, potom sa to však rozbehlo - očísluj si strany (fajn, to nie je také zlé), poškoď chrbát knihy (NO!!!), oblej túto stranu kávou (prosím, nerobte mi to). Zdalo sa, že všetky zadania sú presne to, čoho sa knihomoli obávajú najviac a čo by nikdy svojej knihe neurobili. Ja som si to myslela tiež.


Cieľom tejto knihy je zničenie. Úplné, definitívne. Aj keď tak možno na fotke vyššie môj zápisník nevyzerá... ešte nie je dokončený. Pri riešení úloh nejde o to, hrať sa na Picassa a hľadieť sa na správne farebné kombinácie alebo na to, aby bola každá čiara presná. Robte všetky úlohy podľa seba ako ja a hlavne sa zabavte, veď presne o to ide.


Možno by ste si pomysleli, že táto kniha je nejako vekovo obmedzená, veď vyzerá ako dobrá zábavka pre deti. Poviem vám, že by som si ju rada vyplnila aj ako sivovlasá dáma v hojdacom kresle. Všetci sa predsa radi vraciame do čias, keď sme boli malými deťmi a keď sme si celé dni len maľovali. Ja som to tak urobila tiež a zistila som, že zápisník perfektne zaháňa nudu a zabaví ma nielen na pár hodín.


Už sa teším na to, ako si ho vyplním celý. Rada by som potom natočila video a ukázala vám svoje splnené úlohy.

12 komentárov :

  1. Tá strana venovaná Doctorovi je super :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, premýšľala som, že ho niekam nakreslím :D

      Odstrániť
  2. Vyzerá úplne super, neviem sa dočkať, kedy si ho zaobstarám. Bežne knihy nerada ničím, ale pri tomto sa určite budem baviť :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som s tým mala na začiatku problém, ublížiť tým krásnym stránkam, no potom postupne to prišlo a zabavila som sa aspoň :D :D

      Odstrániť
  3. Ty si tomu teda riadne naložila. :D Ja som spravila také malé dierky a ty si z toho zrobila riadne rešeto. :D Ale máš to krásne farebné. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a to som si myslela, že tej knihe nebudem vedieť ublížiť :D A potom to prišlo :D

      Odstrániť
  4. Jé' Tardis!!!! :) (na nic jiného se nedokážu soustředit :D )

    OdpovedaťOdstrániť
  5. knihu si chcem tiež zaobstarať, vyzerá ako dobrý zaháňač nudy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite to skús, sú tam zaujímavé úlohy :)

      Odstrániť
  6. Anonymný15/8/14

    myslíš že je lepší nápad mať túto knihu v angličtine alebo slovenčine? :D nestratilo to nejaké čaro? a má to rovnaké úlohy ako v angličtine? :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, pozerala som si videa, kde ľudia ukazovali túto knihu v angličtine a úlohy vyzerajú rovnako ako v slovenčine. Podľa mňa to svoje čaro prekladom nestratilo a neviem, či je lepší nápad slovenčina alebo angličtina. Predtým, než som sa dozvedela, že majú knihu preložiť som si ju chcela kúpiť v angličtine, ale potom som si povedala, že je to zbytočné a radšej to prenechám na slovenčinu. Takže je to len čisto na tebe :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top