28. júna 2014

Kráľovná duchov │Povedz mi jednu vec...




Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment.


Will nie je ranné vtáča. Ja som tento luxus nikdy v živote nemala - nultá hodina telocviku na nikoho nepočká - a nemám ho ani teraz. Nemohol ma ten autobus zraziť cestou na obed?



Séria Medzi nebom a zemou ma zaujala asi kvôli svojmu námetu. Kníh o duchoch som nečítala veľa (vlastne to bola len séria Mediator) a tak som bola zvedavá, čo nové autorka na knižný trh prinesie. Musím povedať, že prvá časť sa mi páčila a druhá na tom bola o niečo lepšie, aj keď sa stalo, že som sa na začiatku nemohla začítať.


V pokračovaní sa toho dialo zase o niečo viac, ale stále nebolo veľa vecí vysvetlených, autorka si necháva veľa na finále, ale to je, myslím, klasický krok množstva autorov.
Pokiaľ ide o pokračovania, autori zvyknú nadväzovať rôzne. Niektorí pokračujú v momente, kedy sa skončila prvá kniha, iný sa prenesú do novej dejovej línie. Stacey Kade je ten druhý prípad, no nevadilo mi to, pretože dej aj tak plynul rovnako, ako v prvej časti.

Keď som sa prebrala, zo všetkých strán ma obklopovala dusivá tma - taká nepreniknuteľná, že proti nej mozog protestuje a vymýšľa si záblesky a tváre, len aby ste niečo videli.


Postavy v tejto sérií dospievajú a menia niektoré svoje vlastnosti, aj keď celkovo svoj charakter majú rovnaký. Páčilo sa mi, že Stacey dala deju dvoch rozprávačov, hlavné postavy sme tak mohli spoznať lepšie, lebo dostali svoj priestor a preto sme vždy vedeli, čo robia keď neboli spolu. Will sa v pokračovaní dozvedá niečo viac o svojich schopnostiach a ako to už býva, bude sa musieť rozhodnúť, či sa bude riadiť pravidlami, ktoré stanovila spoločnosť, alebo pôjde vlastnou cestou, pretože pravidlá nie sú vždy príjemné a také, ktoré sú hodné nasledovania.


Alona akoby ostala rovnaká. Šialená roztlieskavačka, ktorá sa niekedy správa egoisticky a možno práve to je dôvod, prečo stále trčí na zemi a neposunie sa ďalej. Napriek tomu, že sa správala sebecky, niekedy vedela byť aj citlivá a vedela odhadnúť druhých ľudí. Aj keď sa zjavila nejaká na pohľad ťažká situácia, vedela vycítiť riešenie skôr ako druhí. A s Willom sú naozaj skvelý pár, pretože aj keď sa majú obaja radi a sú kamoši tým spôsobom, veď viete... kamoši kamoši, dosť som sa nasmiala na ich scénach, ktoré niesli naozaj veľa humoru. No mohlo ich byť predsa len viac, pretože v tomto je prvá časť lepšia.

Začala som vrieskať, akoby ma na nože brali... lebo som mala pocit, že presne tam to všetko smeruje.
V závere sa stalo toľko nových vecí, nad ktorými som musela premýšľať a ktoré ukázali, akoby sa mohla posledná kniha končiť, samozrejme verím, že autorka nás dokáže opäť prekvapiť, pretože teraz si naozaj nedúfam predvídať. Koniec bol prekvapivý a zároveň pozitívny čo sa týka osudu hlavných protagonistov. Podľa toho, ako je kniha písaná by mala končiť v duchu happyendu a tak dúfam, že to tak naozaj bude. Medzi nebom a zemou je rozhodne séria, s ktorou by ste mali začať cez prázdniny, ak ste ju ešte stále nečítali.



- v recenzii boli použité ukážky z knihy

4 komentáre :

  1. Já mám tuto sérii velice ráda. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne sa páči, som zvedavá na poslednú knihu :)

      Odstrániť
  2. Tak táto séria mi dlho pripadala detská, ale všetci ju chvália. Asi sa do nej pustím. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je skôr taká jednoduchšia, ak ju budeš čítať, tak ti poradím asi len to, aby si nemala veľmi vysoké nároky :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top