19. júna 2014

Buď silná: 365 dní v roku │Citáty na každý deň...




Život občas dokáže byť nesmierne ťažký, no oplatí sa prebojovať cez bolesť. Je lepšie prežívať hocaký pocit, než necítiť vôbec nič.

Pop - to proste nie je moja šálka kávy. Už dva roky počúvam úplne odlišný typ hudby, no Demi mám stále rada a ostala jedinou popovou hviezdou, ktorú ešte počúvam. Spoznala som ju až keď som si pozrela film Camp Rock a keď si porovnám tú Demi s tou dnešnou, je vidieť obrovský rozdiel. Veľmi sa zmenila a mnohým si prešla. Obľúbila som si ju a aj jej hlas. Sledovala som všetky Disneyho filmy a všetky show, v ktorých sa objavila. Nikdy som neprestala byť jej veľkou fanúšičkou , ani keď prechádzala naozaj ťažkým obdobím, nikdy ma ako osobnosť nesklamala.


Fanúšik si niekedy povie, ako dobre nejakú hviezdu pozná len preto, že o nej prečítal XY faktov, videl XY filmov alebo čítal XY tweetov. Nikdy som nemala potrebu sledovať život svojich obľúbených hercov alebo spevákov a čítať si o nich 100 krát kopírované texty na internete. Nie je pre môj život potrebné vedieť, akú majú obľúbenú farbu alebo ako sa volajú ich rodičia - nevidím v tom veľký zmysel. Možno nie som fanúšik v tom pravom slova zmysle, lebo ani o Demi toho z jej osobného života veľa neviem, no túto knihu som si chcela prečítať, keď ju napísala ona sama.

Veci, ktoré pozorujeme na povrchu, sú presne také - povrchné. Sú to falošné dojmy bez výpovednej hodnoty o tom, čím človek v skutočnosti prešiel.

Nebola som sklamaná. Takýchto motivačných alebo self help kníh som nečítala veľa. Doteraz konkrétne len jednu, ktorá sa mi aj tak nepáčila.

Demi však napísala veľmi zvláštnu a peknú knihu. Neviem, či sa dá povedať, že je členená na kapitoly. Ide skôr o to, že Demi nám čitateľom dáva rady na každý deň v roku, preto ten názov - 365 dní v roku. Každý jeden deň sa teda skladá z nejakého citátu, potom z toho, čo napíše Demi a nakoniec cieľ ku dňu, ktorý ti zadá. Rada na každý jeden deň je napísaná na novej strane a nie je dlhá, preto sa mi kniha čítala veľmi rýchlo. Je však veľká škoda, že toho Demi o sebe až tak veľmi nepísala, skôr nám len dávala rady do života a zdalo sa mi, že sa niektoré opakovali častejšie. Samá Demi povedala, že jej nerobí problém hovoriť o sebe a o ťažkostiach, ktoré prekonávala, tak som si myslela, že kniha bude skôr zameraná aj na jej príbehy a konkrétne na jej život, ale vlastne mi to veľmi neprekážalo. Takéto myšlienkové pochody, aké boli v tejto knihe čítam veľmi rada a veľmi rada si z nich aj niečo vezmem ku srdcu.

Mať zlomené srdce je dobré znamenie. Dokazuje, že sme sa o niečo snažili.

Človek nikdy nevie s určitosťou povedať, či vám takýto typ knihy pomôže. No viem vám povedať, že Demi vie do života skvelo povzbudzovať a motivovať a určite som sa od nej veľa naučila. Hovorí o tom, ako by sme sa mali hlavne my dievčatá naučiť mať rady seba a ako sa o seba starať. Hovorí o životných cestách a o tom, ako na nich uspieť. Ako si ísť za svojimi snami a ako sa ich pokúšať naplniť. Demi je jednoducho skvelá osoba a nielen kvôli tomu, čím všetkým si musela prejsť. Svoju slávu si naozaj zaslúži.


Každý správny fanúšik by mal mať Deminu knihu v knihovničke. No nemusí to byť len jej fanúšik, môžu si ju kúpiť aj iní ľudia, pretože toho ponúka naozaj veľa. A myslím, že re-reading tejto knihy si dám hneď od začiatku nového roka, aby splnila svoj účel tak, ako má. A bude to naozaj dlhý a ročný re-reading.





- V recenzii boli použité ukážky z knihy
- Navštívte: stránka autorkyautorkin twitter
- Moje dve najobľúbenejšie pesničky od Demi - tu a tu

12 komentárov :

  1. Kdyz jsem si precetla na zacatku tve recenze, ze vubec existuje kniha od Demi, chtela jsem se hned zvednout a bezet pro ni, protoze jsem doufala prave v ty tajemstvi jejiho zivota, ktera by odkryla ona sama... Skoda... I tak se mi ale tento jeji napad libi a hned jak bude moznost, knihu si prectu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite stojí za to, je tam veľa pekných myšlienok :)

      Odstrániť
  2. Čo ja viem... mne sa takéto typy kníh nikdy nepáčili. Mám dojem, akoby prostredníctvom nich ukazoval autor čitateľovi, kam musí jeho život smerovať. Akoby mu nepriamo hovoril, čo je správne a čo nie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som motivačných kníh nečítala veľa, takže to nemám ako zhodnotiť, ale mám radšej klasické, kde je... proste neviem ako to povedať...príbeh :D Ale niektoré motivačné sú tiež zaujímavé :D

      Odstrániť
  3. Ja mám rada motivačné knihy, lebo v nich vidím názor autora na život alebo nejakú tému. Ale tu tieto úryvky...no...mne sa zdá, že som ich už niekde videla/čítala, takže si myslím, že Demi sa len zviezla na svojej popularite, pohľadala niekoľko múdrych myšlienok iných ľudí a bola z toho kniha. Nechcem ju ani teba uraziť, ale ak už motivačná kniha, tak potom nech je z vlastnej hlavy autora :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie, mňa si rozhodne neurazila, ja som rada, keď niekto vyjadrí svoj názor :) Musela by si tú knihu vidieť, alebo prečítať zopár "kapitol", aby si vedela, čo presne myslím, lebo na začiatku každého dňa je nejaký citát a pod nim je napísané od koho je a potom je tá časť, ktorú píše Demi...možno sa aj tam inšpirovala inými, to už neviem, ale písala zaujímavé veci, aspoň z môjho pohľadu :)

      Odstrániť
  4. Demi mám ráda a tak se moc těším až si knihu přečtu! :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Dúfam, že sa k nej dostaneš rýchlo :)

      Odstrániť
  5. Vôbec som netušila, že napísala knihu. No obálka má krásnu a ak na ňu niekedy narazím, tak si ju prečítam. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som najprv nevedela ani ja :) Nemohla som si ju nechať ujsť :D

      Odstrániť
  6. Anonymný1/7/14

    Túto knihu mám na zozname (doooooosť dlhom zozname) kníh, ktoré si chcem kúpiť :) A ona je medzi prvými. Tiež počúvam úplne iný žáner ako je POP a už vôbec nepočúvam tie "disney" hviezdičky (aj keď už dávno nie je v Disney). Ale ona bola pre mňa vždy inšpiráciou :)
    Skvelá recenzia, zaujala.
    /Emezzie/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne :*) Rozhodne stojí za prečítanie, aj keď som si tú knihu predstavovala trochu inak :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top