1. marca 2014

Prežite rozchod s úsmevom │Pripravte sa...


• Informácie o knihe •

Autor: Susan J. Elliott
Slovenský názov: Prežite rozchod s úsmevom
Originálny názov: Getting Past Your Breakup
Séria: One-shot (jeden diel)
Vydanie: NOXI, 2014, 232 strán, pevná väzba
Žáner: náučná literatúra - osobný rozvoj, psychológia pre každého













Ďakujem krásne vydavateľstvu NOXI sa poskytnutie recenzného výtlačku.

Prežite rozchod s úsmevom je kniha, ktorá ma ľuďom pomáhať. Musím priznať, že nie som veľmi skúsený čitateľ v tejto oblasti. Možno preto, že som si vždy myslela, že knihy na tento spôsob ľuďom nevedia pomôcť tak, ako to dokáže psychológ alebo odborná pomoc. Susan hovorí, že jej kniha je univerzálny návod, ktorým by sa mali riadiť všetci, no neviem si predstaviť, že ľudia sú schopní riadiť sa knihou, keď sú takto na dne. Niektorí nechcú rady, sú tvrdohlaví a aj tak budú robiť presne to, čo Susan opisovala, že robiť nemajú. No po prečítaní tejto knihy som názor zmenila, pretože bola naozaj kvalitne napísaná. Nebola strohá a písaná veľmi formálne. Akoby sa Susan snažila s nami spriateliť pomocou tejto knihy a pomôcť nám ako blízky človek a nie ako terapeut.

No na druhej strane sa dá povedať, že práve vďaka autorke sa ľudia budú cítiť lepšie, ak jej knihe dajú šancu. Keď je človeku veľmi zle alebo keď sa nachádza v zlej situácií, väčšinou o tom nechce hovoriť s inými ľuďmi, viem to podľa seba. No Susan vo svojej knihe opisuje svoj rozchod a najťažšie obdobie jej života. Nezdôverila sa s týmto len svojej terapeutke alebo pár žiakom na jej seminároch. Zdôverila sa celému svetu a ukázala, čo dokázala a podľa svojej situácie vytvorila návod pre ostatných. Sama si tak stvorila cestu k ostatným ľuďom a k tomu, aby s nimi vedela lepšie pracovať.

Veľmi podrobne opisuje emócie, ktoré ňou zmietali a čo všetko sa snažila urobiť, aby sa cítila lepšie a aby bolo všetko tak ako predtým. Jej kniha sa skladá z mnohých listov a odkazov čitateľov, ktorí zažili nepríjemné rozchody a na ich chybách sa snažila poukázať druhým ľuďom, čo majú alebo nemajú robiť. Pre čitateľov je to povzbudenie, pretože čítajú o tom, že aj iní si prešli tým, čím aj oni a zvládli sa cez to preniesť.

Aj keď je Susan obyčajný človek ako my ostatní, je vidieť, že svoju prácu má rada. Odzrkadlilo sa to aj vnútri jej diela. Musela sa stretnúť a rozprávať s množstvom ľudí a musela ich určite lepšie spoznať, pretože vedela presne, ako ľudská psychika funguje a ako ľudia reagujú a aké výhovorky hľadajú. Zameriava sa na každú situáciu, ktorá mohla pri rozchode vzniknúť a snaží sa tak všeobecne pomôcť všetkým.

Kniha pre mňa nebola len o tom, ako sa vyrovnať so žiaľom z rozchodu a ako sa držať veľmi podrobného
plánu, ktorý nám autorka vylíčila. Susan opisovala to, ako viesť zdravý a pohodlný život a ako nadobudnúť sebavedomie. Píše o ceste k láske a ako pravú lásku spoznať. Štýl, akým je kniha písaná sa číta ľahko. Susan hovorí priamo k vám a tak máte pocit, akoby ste s ňou hovorili, alebo skôr len počúvali jej rady. Kniha je navyše vytvorená spôsobom príručky, ktorú si môžete kedykoľvek otvoriť na nejakej kapitole a prečítať si návod odznovu, dokonca samá Susan k tomu ľudí nabáda.

Ja som sa nikdy v živote nemusela vyrovnávať s rozchodom, možno by som potom vedela knihu lepšie oceniť. No ako som už písala, nebola len o rozchode. Naučila som sa z tejto knihy veľa vecí, ktoré som predtým nevedela a určite na ne budem myslieť, keď sa mi stane niečo podobné. Nikdy som si napríklad nevedela predstaviť, aké to je, keď človek stratí takú blízku osobu, nemyslela som si, že to môže až tak bolieť. Susan mi to dala pocítiť, pretože opisovala všetko, čo sa vnútri ľudskej mysle počas takejto skúsenosti deje.

Knihu určite odporúčam všetkým, ktorý sa musia vyrovnávať s rozchodom. Každému predsa dobre padnú povzbudivé slová a malý návod k tomu, ako získať späť svoj „stratený“ život a ako byť väčším a lepším človekom a ako si udržať svoj život pod kontrolou.



ZDROJ: obálka - noxi.sk │ obrázky - weheartit.com, goodreads.com 

2 komentáre :

  1. Zní to opravdu dobře. :) já jsem tedy také žádný vele-rozchod nezažila, ale určitě je to takové milé čtení, kdy člověk nemá náladu na nic, a pak zjistí, že není sám, kdo zažil nějaký ten rozchod. :)
    Moc pěkná recenze!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu :)
      Čítalo sa to celkom fajn, veľa vecí som sa dozvedela a niektoré neboli len o rozchode :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top