20. marca 2014

Môj nevlastný brat │Enja prekvapila...

• Informácie o knihe •

Autor: Enja Rúčková
Slovenský názov: Môj nevlastný brat
Vydanie: Evitapress, 2013, 264 strán, brožovaná väzba
Žáner: dievčenský román

  








•••

"Stalo sa niečo?"Rozmýšľala som, ako jej opísať ranný incident, keď sa tu zrazu z ničoho nič zjavil pri našej lavici Seth. Prepichol ma pohľadom a ja som skamenela."Vstávaj," zavelil. "Ideme vyplieniť tretiacke triedy."


Voči knihám z EvitaPress (Evitovkám) som si nadobudla menšiu averziu, no kniha Môj nevlastný brat sa ku mne aj cez to všetko dostala a keď už mám u seba nejakú knihu, musím ju prečítať. Samozrejme, že som jej dala šancu, aj keď anotácia ma veľmi nezaujala a vlastne mi vyzradila, o čom kniha bude a tak som si vedela hneď na začiatok veľa vecí domyslieť. Dočítala som však a bolo to také dielo, u ktorého si poviete, že bolo milé a tým to končí. Presne to si o Mojom nevlastnom bratovi myslím aj ja.


Keď som po anotácií začala čítať knihu, ten námet s nevlastnými súrodencami mi prišiel trochu divný. Na chvíľu som sa zamyslela nad tým, čo by som robila ja keby som sa dostala do Miminej situácie. Viem si určite celkom jasne povedať, že by som sa nedokázala zamilovať do nevlastného brata, aj keď prakticky by sme si boli cudzí, pretože by ma s ním nespájala rovnaká krv. Myslím si, že by som si k nemu automaticky nadobudla ten vzťah so súrodeneckými citmi, nech by bol akokoľvek pekný a neviem čo všetko. No žiaľ, ja som sa v takejto situácií nikdy neocitla tak neviem posúdiť, čo by som robila, no určite by som si zachovala chladnú hlavu. Nechápte ma zle, neprišlo mi to nechutné alebo tak... len divné.

Priložila som mu ukazováky na kútiky úst a pomaly ich ťahala dohora. Až k lícnym kostiam. "Po tomto túžim najviac," mrmlala som mu do tváre. "Aby si sa častejšie usmieval."

Kniha sa skončila otvorene a ja som si tak mohla len domyslieť, ako sa to nakoniec všetko vyriešilo. Čo by povedali rodičia? Čo kamaráti alebo iní ľudia? Zase raz to môžem nechať na svojej predstavivosti a domyslieť si úplný koniec.

Hlavná postava Miriam bola klasická pätnásťročná baba, ktorá mi nijako zvlášť neprekážala. Na to, že mala toľko rokov a keď obídem tie pubertálno-hormonálne výkyvy, správala sa niekedy rozumnejšie ako mnoho hrdiniek od zahraničných autoriek. Na druhej strane Seth bol veľmi zaujímavá postava a myslím, že z celej knihy najvydarenejšia. Najprv som si nemohla zvyknúť na to, že sme v slovenskom prostredí a popri menách ako Jakub, Miriam či Dušana vidím meno Sethos. No na to si človek zvykne rýchlo. Na jeho postave sa mi páčilo všetko. Enja si na ňom dala záležať a je fakt, že sa jej to naozaj podarilo. Bol opísaný ako typický chalan, ktorý nebol do deja zasadený len na to, aby si medzi čitateľkami našiel fanúšičky. Mal svoje plusy a mínusy, no aj tak nás vedel zaujať. Vedel byť milý a pozorný, no na druhej strane drzý a nerozhodný. Robil pekné veci, ale aj hlúposti, Enja sa ho nesnažila opísať ako najväčšieho dobráka na svete. Preto mi bol sympatický.


On aj ja nosíme pod ľadovou maskou vrelé srdcia. Preto sa nedáme zastrašiť.Obaja veríme. A keďže veríme, zázraky sa, skôr či neskôr, začnú diať.

Dej ma bavil, bol to typický dievčenský román, ktorý by ma možno bavil viac, keby som bola v Miminom veku. Nebol zasadený len do jednej roviny, mal veľa zápletiek, veľa zaujímavých a zábavných scén, ktoré sa mi dostali do pamäti a nad ktorými sa budem uškŕňať ešte dlho. Vzťah Miriam a Setha bol zlatý, rada som sledovala zmeny medzi nimi, aj keď na Miriam boli asi niektoré prirýchle. Bolo to oddychové čítanie, ktoré si určite rada zopakujem, pretože kniha nebola zlá. Vedela ma na pár hodín zabaviť, no nebolo to nič, čo by ma ohúrilo. Som rada, že som si zase prečítala niečo od slovenskej autorky a určite v tom budem pokračovať. Možno si prečítam niektoré ďalšie Enjine diela, pretože píše dobre a ak ma autor/ka dokáže zaujať, určite ešte jemu/jej dám šancu.




- v recenzii boli použité ukážky z knihy

10 komentárov :

  1. Tiež by som si knihu chcela prečítať.. takú prvú moju evitovku no :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že ako prvá evitovka je toto dobrý výber :D

      Odstrániť
  2. Kniha vyzerá veľmi super :) Evitovky tiež moc nemusím, teda povedala by som, že mám voči nim tiež averziu :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja mám ešte stále, ale uznávam, že toto je dobrá kniha :D

      Odstrániť
  3. Ja práveže Evitovky zbožňujem, no táto kniha (a vlastne aj všetk yod tejto autorky) mi nesadla. Neviem. :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja si hovorím, že námet tejto knihy bol zvláštny, ale keď to zhodnotím celkovo, tak to bola taká milá oddychovka, ak sa mi dostane ešte niečo pod ruku od tejto autorky, tak to skúsim a uvidím, či som sa náhodou nemýlila :D :D

      Odstrániť
  4. Ja sa knihám od tejto autorky vyhýbam oblúkom. Len by ma rozčúlili :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som to robila, ale túto knihu som vyhrala, tak som jej už dala šancu :D Aby mi netrčala len tak na poličke, to by ma potom neskutočne žralo :D

      Odstrániť
  5. Z autorkiných kníh sa mi práve táto páčila asi najmenej.. :/ Ak si chceš prečítať ešte niečo od nej, rozhodne ti odporúčam Lásku na 2 kolesách, Most kolibríkov alebo Risknem to s punkerom. :) Mňa bavili.. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno sa mi táto kniha páčila preto, lebo bola od tejto autorky moja prvá :D a ďakujem za typy, rozhodne sa po tých knihách poobzerám :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top