14. marca 2014

Dotyk smrti │Dobrá jednohubka...

• Informácie o knihe •

Autor: Tamina Berger
Slovenský názov: Dotyk smrti
Originálny názov: Frostengel
Vydanie: Fragment, 2014, 224 strán, brožovaná väzba
Žáner: Young adults











Za poskytnutie recenzného výtlačku chcem poďakovať vydavateľstvu Fragment :)


Je hlúpe umývať si vlasy, keď má človek horúčku. Ešte hlúpejšie je vydať sa v takom stave von.Prebojovala som sa mestečkom so sklonenou hlavou, až som našla ulicu, kde býval Leon.


Z edície triler je Dotyk smrti zatiaľ moja prvá kniha a keď som si prečítala anotáciu, chvíľu som mala pocit, že to bude nejaký klišé príbeh, no aj tak som si chcela knihu prečítať. A nakoniec to bola fajn cesta plná tajomstiev, odhaľovania a ako sa na pravú YA knihu patrí, aj lásky.


Táto kniha je Taminin prvý triler pre mládež, preto možno zaváňa niečím poznaným a neskúseným. Oproti tomu však v Dotyku smrti tróni skvelý štýl písania, do ktorého ak sa raz začítate, nemusíte sa báť, že by ste sa nudili. 224 strán vám ubehne naozaj rýchlo, škoda, že nebola kniha dlhšia s väčším množstvom nápadov. No keď nad tým premýšľam, vlastne Tamina do svojej knihy zahrnula všetko, čo potrebovala. Ako správny autor trileru nás namotávala, dala nám falošné stopy a odvádzala našu pozornosť od toho správneho. Podhadzovala nám kopu postáv, ktoré mohli byť hlavným záporákom. Chcela, aby sme jej verili a potom, keď to už vyzeralo tak, že by sme mohli nájsť odpoveď, zviedla nás z chodníka a museli sme začať odznova.

"No, zdá sa, že to nebola nehoda. Mala odreniny na dlaniach, ktoré svedčia o tom, že sa chcela zachytiť. Nebola to samovražda."

Hlavnou postavou príbehu bola sedemnásťročná Theresa, ktorá stratila svoju najlepšiu priateľku Júliu, ktorá zomrela. Therese nestačila odpoveď polície, ktorá povedala, že mala nehodu... čo ak je za tým niečo viac? Theresa sa púšťa do pátrania. Možno si niektorých čitateľov získa práve tým, že chcela zistiť, čo sa naozaj stalo jej kamarátke, bola odvážna aj keď podľa mňa až príliš. Je veľká škoda, že sme sa s ňou nezoznámili viac. Kniha bola zameraná viac na dej, na zápletku a na vyriešenie celej situácie, postavy tak Tamina akoby utlačila mierne do pozadia a venovala sa niečomu inému. Nevadilo by mi, keby autorka pridala pár strán navyše.



Ako správny triler bola táto kniha napísaná inak ako ostatné. Páčilo sa mi totiž prelínanie Theresiných častí so zápiskami z denníka, ktorý viedla Júlia a ktoré nás tiež mali zviesť zo správnej stopy. Boli tam zachytené posledné dni Júliinho života a tak sme sa počas knihy zoznámili trochu aj s ňou, keďže sme čítali príbeh z iného uhla pohľadu a od iného rozprávača.


Škoda, že nám Tamina až príliš skoro vyhodila na oči, kto je ten „zlý“. Prišla som na to skôr, ako to bolo oficiálne povedané, čo mi nevadilo, no obralo ma to o moment prekvapenia, ako je to napríklad vo filmoch, keď vystúpi tá zlá postava a povie: „Bol som to ja.“ Záver knihy bol po toľkom pátraní a po toľkých udalostiach dosť rýchly, čakala som väčšiu drámu a viac paniky.

Nevedela som zaspať, lebo som v jednom kuse myslela na toho muža pri autobusovej zastávke. Desil ma.
Dotyk smrti je fajn kniha, ktorej čítanie som si užila. Bavila ma a časti s Theresou a Leonom som si obľúbila. Bolo to pekné čítanie a dobré zavádzanie. Tamina ma skvelé rozprávačské schopnosti, ktoré by raz mala využiť na napísanie dlhšej knihy, možno celej série. Azda sa raz dočkáme...


- v recenzii boli použité ukážky z knihy

8 komentárov :

  1. Nevypadá vůbec zle :) pěkná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihy z této edice jsou takové příjemně jednoduché :) Pěkná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som zatiaľ čítala len túto jednu, ale páčila sa mi, naozaj ako hovoríš bola taká príjemne jednoduchá :)

      Odstrániť
  3. Vyzerá to veľmi dobre :) Celkom ma to zaujalo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No ja som sa chcela spitat ci je to zaujimave a zabavne pretoze tato kniha sa mi paci aj vzhlad pismo a tak ale bavilabimy ked knihy moc nemusim ?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táto kniha ťa bude baviť pokiaľ máš rada niečo na spôsob detektiviek :) Nie je to celkom tento žáner, ale v tejto knihe nájdeš záhadu, ktorá sa bude musieť vyriešiť, humorné situácie a tiež trochu romantiky :) Kniha je aj tenká, takže si myslím, že ak knihy moc nemusíš, tak po tejto názor možno zmeníš :) Určite to skús :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top