11. februára 2014

Rudá jako rubín │Čas...


• Informácie o knihe •

Autor: Kerstin Gier
Slovenský názov: /
Originálny názov: Rubinrot - Liebe geht durch alle Zeiten
Séria: Drahokamy
Vydanie: CooBoo, 2012, 336 strán, pevná väzba s prebalom
Žáner: YA, fantasy, cestovanie časom















OBÁLKA
Krásna. Myslím, že tá zaujme všetkých. Je kombinovaná do ružova; ružová - rubín. V kombinácií s tými čiernymi "ornamentmi" dookola vytvára niečo zaujímavé.

"Dobrý den, já jsem Gwendolyn a přicházím z budoucnosti. Jako důkaz vám tady ukážu zip. Vsadím se, že ještě nebyl vynalezen, je to tak? Stejně jako jumbojety a televize a ledničky..."

Po dočítaní knihy som chvíľu premýšľala či vôbec dokážem napísať recenziu. Na túto sériu som sa veľmi tešila, čítam jednu skvelú recenziu za druhou a všetci spisovateľku chvália. A tak mi neostávalo nič iné, len si urobiť vlastný názor. Cestovanie časom ako námet sa mi pozdával hneď od začiatku, pretože ja mám takéto témy veľmi rada a prečítala som na ne len veľmi málo kníh. A že to bude YA kniha mi vôbec nevadilo a tak som sa dala do čítania. No musím povedať, že kniha nezanechala veľký dojem.


Okrem toho, že som vedela dopredu predvídať, čo sa stane a tak som si zmarila všetky momenty prekvapenia sa mi na tejto knihe nepáčilo viac vecí. Tak si to teda poďme rozobrať.

Ako som už spomínala, hlavná dejová línia sa tiahla len okolo cestovania časom. Pre mňa tam bolo dosť medzier a niektoré nelogické vecí, ktoré neboli nejako vysvetlené, aj keď sa autorka vzťahovala na logiku počas celej knihy. A čo trebárs slovné spojenie cestovatelia časom? Neznie to desivo? Dobrodružne? Nepochopiteľne? Nedosiahnuteľne? Kto už len vytvorí cestovateľov času, ktorých schopnosti sú tak obmedzené? Možno sa chcela Kerstin odlíšiť tým, že chcela byť originálna? Ale kto sa pozerá na originálnosť takýmto spôsobom, keď máte pred nosom taký úžasný námet, ktorý neznesie obmedzenia? 
Okrem predvídateľnosti ostalo vo vzduchu visieť množstvo otázok, na ktoré odpoveď som nedostala. Chápem, že autorka si chce nechať prekvapenia na finále alebo do druhej knihy, no mám sa kvôli tomu v tej prvej uhrýzť nudou?

Chválim výber prostredia. Londýn som zažila na vlastnej koži a je úžasný a preto tu máme zrazu niečo nové. Myslím, že sa do prostredia „času“ hodí (*Nie, nemyslím na Doctora). No prečo sa autorka viac nepohrala s opismi? Napríklad pri tom cestovaní časom. Mohla opísať starý Londýn svojím spôsobom a to by bolo tak úžasné čítanie. Fakt by niečo také bodlo.

Keď už spomínam čítanie, napriek tomuto všetkému sa kniha čítala dobre. Išlo mi to rýchlo, no ako som sa dostávala ďalej, bola som viac zmätená. Bola som asi tak na dvesto päťdesiatej strane, keď som si uvedomila, že sa dokopy ešte nič zvláštne nestalo, no som zvedavá, čo bude v ďalších knihách, možno mi ešte autorka vyrazí dych, no hovorím, že zatiaľ sa jej to ešte nepodarilo. Tiež veľká škoda, že som akosi nepochopila celej tej novej vytvorenej histórií o cestovateľoch časom.

Máma jí opět skočila do řeči. "Chci u té porady být."
"No... to...víte přece, že to není možné."
"Tak se postarejte, aby to bylo možné. Řekněte jim, že jim vedu Rubín."

POSTAVY
Gwendolyn Shepardová - Počas celej knihy som ju akosi nevnímala. Bola pre mňa len postavou, ktorá ma
sprevádzala príbehom, nič viac. Nedokázala som si ju obľúbiť, no nedokázala som ju ani nemať rada. Bola pre mňa len sprostredkovateľom, ktorý mi hovoril niečo o príbehu. Možno som ju nevnímala len preto, že okrem tej záležitosti s časom pre mňa až taká mimoriadna nebola.

Gideon de Villiers - Toto nebol typ hrdinu, ktorého by som si obľúbila. Po mojej poslednej knihe asi nikoho lepšieho nenájdem. Gideon sa v prvej polovicu knihy správal ako totálny hlupák a potom sa zrazu zmenil o niekoľko stupňov aj vo svojom správaní ku Gwendolyn.

Postavy mi nedokázali dať niečo, čo mi dali v iných knihách. Skôr som ich brala len za rozprávajúce kulisy. Škoda, že aspoň týchto dvoch protagonistov nedokážem opísať lepšie. Iný názor... alebo vôbec nejaký názor na nich nemám.

LÁSKA - Hmm. Neverím na lásku, ktorá sa zjaví len tak zrazu a ja si mám vycucať z prsta, čo sa zrazu medzi tými dvoma stalo. A hlavne ma dorazil ten koniec. Fakt som nechápala o čo ide.

"Ahoj." Prohlédl si mě možná příliš zkoumavě. "To jsi přes noc vyrostla?"
"Ne." Stáhla jsem si sako přes prsa. "Školní uniforma se srazila."

ZÁVER?
Cítim sa blbo, že keď dočítam knihu, ktorá bola u mňa priemerná (a to stále premýšľam o zmene hodnotenia) a potom si pozriem hodnotenia na GR, zrazu zistím, že ostatným sa páčila a ja premýšľam, či sme čítali rovnakú knihu. Samozrejme, že každému sa páči niečo iné, ale keď som si prešla všetky hodnotenia, väčšinou boli štvor- alebo päť- hviezdičkové. A mne potom zvláštny pocit nedá, aby som knihu hodnotila nižším hodnotením. Neviem prečo, ale odvtedy ako mám blog a odvtedy ako som začala čítať lepšie a kvalitnejšie knihy a hlavne viac kníh, narazila som na spôsob hodnotenia a na to, čo od kníh očakávam. Preto dokážem kritizovať (čo som predtým nevedela).
Dúfam, že druhá kniha bude lepšia ako prvá a že sa mi zapáči celá séria, pretože... nie je zlá. len ma neohromila.


ZDROJ: obálka a anotácia - cooboo.cz │obrázky - weheartit.com 

12 komentárov :

  1. Toto by som si chcela véľmi prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dúfam, že sa k tomu dostaneš... :) Rada by som si prečítala tvoj názor.. :)

      Odstrániť
  2. Mě se tahle série hrozně líbila. Momentálně si dávám re-reading Rudé jako rubín a i podruhé mě moc baví. =) No, každýmu se líbí něco jiný.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mňa to bavilo tiež...dá sa povedať :) hlavne kvôli tomu štýlu, ktorý sa čítal perfektne a preto som to zvládla rýchlo :) no keď som si to prebrala z dejovej stránky a aj z iných, tak to už nebolo na 5* :)

      Odstrániť
  3. Rudá jako rubín taky nesplnila má očekávání, ale druhý a třetí byl úžasný! Brzy plánuju re-reading celé série :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Druhú knihu som už prečítala, tak som zvedavá na poslednú a či bude lepšia... :)

      Odstrániť
  4. Mne sa celá séria veľmi páčila 8) Bola svieža, milá, romantická a vtipná 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som nad ňou dosť dlho premýšľala a aj nad tým, ako napíšem recenziu lebo sa mi vôbec nechcelo :D A dosť ma prekvapilo, keď som si čítala recenzie na GR :D Ale nakoniec nie každému sa môže páčiť všetko :D

      Odstrániť
  5. Veľmi by som si ju chcela prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dúfam, že sa k nej čoskoro dostaneš.. :)

      Odstrániť
  6. Rudou jsem četla a moc se mi líbila, musím se pustit i do dalších :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa najviac páčila posledná časť.. :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top