8. februára 2014

Polibek pro Annu │Fangirling najvyššieho stupňa...



• Informácie o knihe •
Autor: Stephanie Perkins
Slovenský názov: - /
Originálny názov: Anna and the French Kiss
Séria: Polibek pro Annu
Vydanie: CooBoo, 2012, 336 strán, pevná väzba
Žáner: YA, romanca, realistická fikcia















OBÁLKA
Pre YA knihu dokonalá. Kniha ma zaujala hlavne vďaka obálke a názvu. Má pekný font, ktorý vám "svieti" do očí a tak vás hneď zaujme. A vďaka Eiffelovke vzadu vám vlastne našepká prostredie knihy.

„Vrať mi to!“ Znovu se po něm natáhnu, ale marně. Změním taktiku a skočím po jeho kabátu. Šlohnu mu jeho pas.„NE!“
Otevřu ho a v něm… děťátko St. Clair.„Ty brdo. Kolik ti na tý fotce je?“Mrští po mně mým pasem a sebere si zpátky ten svůj.

Polibek pro Annu je kniha, o ktorej som vedela už dosť dlho, no nikdy ma nezaujala na toľko, aby som sa po nej poobzerala. A teraz, keď tu tak sedím a premýšľam nad recenziou, hovorím si, prečo som ju nečítala už skôr. A ako som sa k nej vlastne dostala? Nemala som čítať, premýšľala som nad žánrom a povedala som si, že chcem čítať niečo ľahšie, čo ma zabaví aspoň na pár dní. A tak som sa pustila do hľadania nejakých YA a opäť som narazila na túto knihu. Tak som sa do nej teda pustila a začala som ju hltať od prvých strán.

Kniha vás nezruinuje nudnými opismi, pri ktorých máte chuť jednoducho ujsť a odložiť čítanie na tak dlho, ako sa len dá. Ja som si veľmi užívala opisy prostredia (pripomenuli mi opisy Holandska v knihe Na vine sú hviezdy). Autorka reflektory namierila na Paríž a ja som tak zistila, že sa mi zapáčil viac, pretože predtým som ho nepovažovala za nejaké skvelé mesto, ako ostatní. Stephanie sa zamerala na veci, ktoré sú pre Francúzsko typické - vychutnávanie jedla, kiná a filmy, víno a veľa iného.

Možno z anotácie niektorí cítia klišé veci, ktoré nájdete všade. No Stephanie tie veci obalila do svojich vlastných nápadov, ktoré sa mi veľmi páčili. Celá kniha stojí na romantike. To však nemusí nikomu vadiť, pretože autorka jej dala len toľko priestoru, koľko bolo nevyhnutné a práve preto sa to líši od iného čítania. Nie sme po celý čas knihy zavalení sladkými vyznaniami a neviem čím všetkým. Pokiaľ sa už k niečomu schyľovalo, Stephanie to perfektne obkľučkovala tak, že som musela čítať ďalej, aby som sa dozvedela, čo bude a aby som bola dokonale zvedavá ešte viac.

Je možný, aby domov byla osoba a ne místo? Dřív pro mě byla domovem Bridgette. Možná že teď je mým domovem St. Clair.
Tohle si převracím v hlavě, zatímco jsou naše hlasy čím dál unavenější, až přestaneme mluvit úplně. Jen si dál děláme společnost. Můj dech. Jeho dech. Můj dech. Jeho dech.
Nikdy bych mu to nemohla říct, ale je to pravda.
Tohle je domov. My dva.

HLAVNÁ POSTAVA
Anna Oliphant - Anna je zlatá a ja som si ju veľmi obľúbila hlavne kvôli jej pohľadu na svet a kvôli jej vtipným poznámkam. Tiež kvôli tomu, aké vzťahy dokázala mať so svojimi priateľmi a aké veci mala rada. Stala sa mi blízkou a našla som sa v niektorých jej vlastnostiach.  Dá sa k nej vôbec niečo dodať? Bola zábavná a sarkastická. A aj keď hovorila o chalanoch, nebola s tým otravná ako iné baby. Poznala svoje stanovisko a jediné šťastie je, že nemala potrebu nám vzhľad jej idolu opisovať do nechutných podrobností, ktoré boli veľmi sladké a také „ňuňu“. Pretože to by som čítať aj napriek iným kladom nedokázala.



Když konečně odpoví, hrnu se už pryč.
„Protože zrovna teď nechci být sám,“ zazní jeho hlas do noci.
Naposledy k němu otočím obličej.
„Nebyls sám, ty kreténe!“

ANNA & ÉTIENNE
Boli úžasní. Páčilo sa mi, ako sa k sebe správali a myslím, že je dobre, že autorka sa zamerala hlavne na ten ich vzťah. Bavilo ma čítať scény s nimi, to ako sa podpichovali a to ako bránili jeden druhého. Ako sa spoločne učili a ako chodili po meste. Myslím, že kniha nebola zdĺhavá kvôli tejto ich ceste. Páčilo sa mi, ako sa ich vzťah k sebe postupne a hlavne POMALY menil. Bolo to prirodzené a veľmi zlaté. Páčilo sa mi to. Ich rozhovory, ich rozhovory po telefóne a aj ich e-maily. Všetko bolo premyslene skvele.

Rýchlo som si obľúbila aj postavy, ktoré sa objavovali s týmito dvoma (Josh, Rashmi a Mer). Páčilo sa mi, že Étienna volali priezviskom, čiže St.Clair. Bol to parťák proste pre všetkých. Tiež sa mi páčilo, ako Annu prijali medzi seba a ako sa s ňou spriatelili, ako jej pomáhali a ako to všetko Stephanie opisovala. Zistila som, že jej opisovanie vzťahov naozaj ide a že na ne by sa mala zamerať aj pri písaní ďalších kníh.

Zvedne hlavu.
Zůstaneme na sobě viset pohledem a St. Clairův obličej se pomalu rozzáří úsměvem. Srdce mi buší rychleji a rychleji. Už jsem skoro tam. Odloží knihu a vstane. A právě tohle – chvíle, kdy na mě zavolá jménem – je skutečný moment, ve kterým se všechno změní.
Už to není St. Clair, s každým parťák, s každým kámoš.
Je to Étienne. Étienne jako tehdy v noci, kdy jsme se potkali poprvý. Je to Étienne, můj kamarád.

ZÁVER?
Polibek pro Annu je kniha, ktorej budem musieť venovať ešte niekoľko re-readingov. Vlastne, keď som ju dočítala, hneď som mala chuť sa do nej pustiť znovu a to sa mi ešte pri žiadnej inej knihe nestalo. Anna a St. Clair sú skvelí, vtipní a svojimi scénami a situáciami vás zabavia. Nebudem vám trvať dlho kým knihu prečítate, ja som ju „zhltla“ za dva dni a to len preto, že som ju čítala cez školu. Myslím, že Anna mi ako kniha utkvie v pamäti ešte dosť dlho, pretože ako „dievčenský román“ bol zatiaľ najlepší, aký som čítala. Pretože keď som ju čítala, cítila som poste našu Európu, žiadnu Ameriku, aj keď na ňu boli narážky.

Musím povedať, že celé toto „francúzske dobrodružstvo“ stojí za to.


ZDROJ: obálka - cooboo.cz │ obrázky - weheartit.com, tumblr.com, urbansplatter.com 

8 komentárov :

  1. Túto knihu zbožňujem ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Polibek pro Annu miluju. Je to skvělá knížka. =)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. moc pěkná recenze :-) perfektně jsi vystihla taky moje pocity z knihy a stejně tak s tebou musím souhlasit v tom, že i když tam byly určité prvky, které se daly čekat (koneckonců je to román), tak je autorka podala tak dobře, že to ani neznělo klišoidně jako jiné. stejně jako styl Annina vyprávění. byl živý a fajn. nemusela jsem protáčet oči a říkat si, že je na hlavu jako jiné knižní (románové) hrdinky.

    zkrátka moc pěkná kniha a povedená recenze ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Tiež si myslím, že ten štýl bol skvelý, ten ma zaujal najviac a aj to, že autorka si vyberala veci, ktoré už poznáme, ale podala ich novou formou.. :)

      Odstrániť
  4. Po tvoji recenzi mám chuť si knížku přečíst znova :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak dúfam, že budeš čítať, aj ja sa chystám na re-reading :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top