18. februára 2014

Modrá jako safír │Cestujeme...


• Informácie o knihe •

Autor: Kerstin Gier
Slovenský názov: /
Originálny názov: Saphirblau - Liebe geht durch alle Zeiten
Séria: Drahokamy
Vydanie: CooBoo, 2012, 352 strán, pevná väzba s prebalom
Žáner: YA, fantasy, cestovanie časom














OBÁLKA
Krásna. Nemám čo dodať, kombinácia farieb je super.

Gideon de Villiers mě Gwendolyn Shepherdovou – políbil.
Samozřejmě jsem se sama sebe ptala, jak zničehonic přišel na takový nápad ve zpovědnici v kostele někde v Belgravii v roce 1912 krátce po dechberoucím úprku se vším všudy, při kterem mi překážely nejen moje po kotníky dlouhé a úzké šaty se směšným námořnickým límečkem.

Zistila som, že niekedy je naozaj dosť ťažké napísať recenziu. Hlavne, keď toho chcete povedať tak veľa a neviete, ako máte začať. A ja teraz fakt neviem, či mám začať s pozitívami alebo negatívami alebo proste len kecať ako to mám vo zvyku až kým sa k tej recenzii nedostanem. Na GR som čítala veľa recenzii na túto sériu a videla som tiež hodnotenia. A cítim sa fakt zle za to, že túto sériu nepokladám za skvelú ako ostatní. Možno sa stane, že keď prečítam poslednú knihu, zrazu sa mi zapáčia aj tie predošlé, pretože sa možno stane niečo čo mi úplne zmení názor.

A teraz by som už konečne mala začať.

Dej. Najzvláštnejšie bolo, že všetko sa odohrávalo v jednom týždni. Prvá a druhá kniha majú dokopy 680
strán a keď čítate, pripadá vám, že prešlo veľa času, no nakoniec si uvedomíte, že odvtedy, ako sa Gwendolyn dozvedela, že je cestovateľka časom ubehol len týždeň a sama to dokonca niekoľko krát spomenula. Keď sme už pri tom spomínaní, niekedy mi v tejto knihe vadilo, že Gwen nám urobila reprízu niekoľkých udalostí z prvej knihy, čo podľa môjho názoru nebolo nutné. Vyzerá to potom ako vysvetlenie pre ľudí, čo prvú knihu nečítali. Kto by si kupoval druhé pokračovanie, keď prvú knihu ešte nečítal? A spomínané situácie človek nezabudne, aby mu museli byť pripomenuté.

V prvej knihe sa toho veľa nedialo a v druhej sa to rozbehlo až na konci, kde som sa konečne dozvedela niečo nové. Stále mám však pocit, že to „najlepšie“ si chce autorka nechať až nakoniec. Kerstin sa v tejto knihe viac zameriavala na ľúbostný vzťah, ktorý dala do popredia a tak vlastne zabudla na akciu. Preto by som dala knihe prívlastok „pokojná“, pretože taká naozaj bola.

Cestovanie časom. Nechcem tu písať spoilery, no priznávam, že s nimi by sa mi recenzia písala ľahšie. Ohľadom tejto témy som v knihe našla pár nelogických (*Aspoň pre mňa) faktov. Napríklad by sa mali riadiť vetou: „Ak zmeníš minulosť, zmeníš tým budúcnosť.“ Bolo dosť zvláštne to, ako sa rozprávali o svojich budúcich rozhodovaniach a návštevách a neviem o čom všetkom. Celkovo aj to „cestovanie do minulosti“ bolo pre mňa padnuté na hlavu a naozaj som nechápala aj logiku niektorých postáv a celkovo tú hierarchiu.

Modrá ako zafír. Myslela som si, že kniha sa možno bude viac zameriavať na Lucy, keďže ona je „zafír“. Škoda, že s Lucy a Paulom nie je veľa scén, mohli by byť zaujímavé, keďže sa v knihe spomínajú veľmi často.

Moje šaty byly bílé s nebesky modrou saténovou mašlí v pase a na límci, který byl v roce 1912 pravděpodobně posledním výkřikem módy, ale nebyl zas tak vhodný pro pohyb veřejnou dopravou
21. století. Vezmeme si taxíka.



GWENDOLYN SHEPARDOVÁ - Gwen sa v tejto knihe správala ako správna pubertiačka, ktorá niekedy myslela dosť naivne a hlúpo, hlavne pokiaľ išlo o Gideona. A tak bolo pre mňa ťažké čítať jej myšlienky, ktoré ma niekedy poriadne otravovali.
Pokiaľ ide o GIDEONA ten sa správal veľmi záhadne, čo ma štvalo ešte viac. Všetci sa ku Gwen správali dosť zle už od prvej knihy a on sa správal, akoby nevedel, čo chce.
Najväčším pozitívom pre mňa v tejto knihe sú asi LESLIEXEMERIUS. Sú to skvelé postavy, ktoré majú úžasný charakter a keďže sú to Gwenini kamaráti, často sa objavujú na scéne spolu s ich radami a vtipmi.




Nechtěla jsem mu to ani trochu ulehčit a ledově a vyčkávavě jsem se na něj podívala. Totiž, pokusila jsem se na něj podívat ledově a vyčkávavě, ovšem ve skutečnosti jsem nejspíš nasadila pohled a´ la já jsem malý Bambi, prosím, nestřílej a nedovedla jsem tomu zabránit.

ZÁVER?
Modrá jako safír ma ešte stále nepresvedčila. Napriek tomu, že som tejto sérií veľa vecí vytkla, čítala sa skvelo kvôli tomu štýlu, ktorý autorka zvolila. Takže aj napriek tým ostatným veciam ma kniha vedela navnadiť k tomu, aby som celú sériu dočítala. 
Možno by som mohla povedať, že táto séria nie je zlá. Pretože naozaj nie je.
Len by sa dalo viac vecí opraviť alebo lepšie vysvetliť, viac sa do toho vžiť... Ale ja nie som autorka, takže toto radšej nechám na ňu.


ZDROJ: obálka - cooboo.cz │ obrázky - weheartit.com, deviantart.com 

14 komentárov :

  1. Také touhle sérií nejsem tak okouzlená jako všichni ostatní, ale souhlasím s tebou - čte se to skvěle! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne sa jedine ako tak páčila posledná kniha, kde sa konečne všetko vysvetlilo :D

      Odstrániť
  2. Túto sériu by som si chcela strašne prečítať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite to skús, ak sa k nej dostaneš :) Možno ťa zaujme :)

      Odstrániť
  3. Já tuhle sérii miluju. Zrovna si dávám re-reading celé série. =) Snad se ti třetí díl bude líbit.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tretí bol jednoznačne najlepší :)

      Odstrániť
  4. Podle mě se ti bude trojka líbit více jako druhý díl, protože to u mě bylo stejně. :) i když, já byla vlastně okouzlená ze všech dílů, al z dvojky přec o trochu méně. :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Už som trojku dočítala a je pravda, že sa mi páčila najviac :) Konečne tam bolo všetko vysvetlené :)

      Odstrániť
  5. Xemerius je dokonalá postava! Knížka se mi strašně moc líbila. Těším se až si jí přečtu znova :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Xemerius s tými jeho hláškami. ... :D :3

      Odstrániť
  6. Tak dúfam, že záverečná časť sa ti bude páčiť o niečo viac :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj sa páčila, myslím, že bola najlepšia.. :)

      Odstrániť
  7. od celé série jsme očekávala něco trochu jiného ale nemůžu tvrdit že jsem nespokojená! Bylo to zajímavé a originální :) to s tím cestováním v čase je upřímně trošku přitažené za vlasy! :D
    ale celkem jsem byla s knihou (a také s celou sérií) spokojená :)

    a souhlasím, Xemerius a Leslie jsou asi nejlepší postavy v celý sérii ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som vďaka tomu cestovaniu časom asi očakávala trochu viac.. :D no možno keď si dám niekedy v budúcnosti re-reading, tak budem mať iný názor :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top