17. januára 2014

Ja a moja príšera │Fantázii sa medze nekladú...


• Informácie o knihe •

Autor: Dick King-Smith
Slovenský názov: Ja a moja príšera - Legenda z hlbín
Originálny názov: The Water Horse
Séria: One-shot (jeden diel)
Slovenské vydanie: Fragment, 2011, 120 strán, pevná väzba
Žáner: fantasy















OBÁLKA
Krásna. Milujem takéto fantasy obálky a ku knihe a námetu sa naozaj hodí. Dokonca aj to písmo sa mi tam hodí a necháva popritom aj priestor pre obrázok na obálke.
Je dobré, že zanechali tú pôvodnú.

Našla ho Kirstie. Ležalo presne na prílivovej čiare. Švoruhlastý predmet vo farbe morskej
 riasy a z každého rohu vyčnieval dlhý úponok. Predmet pripomínal škrupinu vajca malého
 žraloka, ktoré more často vyplavovalo na pláž. Toto však bolo také veľké ako kilová plechová
škatuľa na keksy.


Poznáte ten pocit, keď zájdete do knižnice po nejaké nové čítanie, zájdete do detského oddelenia aj keď vám to je v šestnástich maximálne trápne a chcete si obzrieť, či im nepribudli nejaké nové a dobré knihy. Takto vyzerala časť môjho dňa po škole. Išla som do knižnice a našla tam túto knihu. Obálka mi hneď pripomenula, že som si kedysi chcela pozrieť aj film, ktorý sa podľa knihy natočil, ale nejako som sa k tomu nikdy nedostala.

Do detského oddelenia chodím vtedy, keď chcem „oddychové čítanie“ a vtedy siahnem bez problémov aj po detskej knihe. Knihu Ja a moja príšera som tam nemohla nechať. Hlavne preto, lebo ma naozaj zaujímalo o čom to bude a aj preto, lebo kniha je kratučká a vedela som, že ju prečítam hneď. Ja si rozprávky čítam rada aj vo svojom veku, nemám s tým problém a viem si ich stále vychutnať rovnako, aj keď niektoré veci mi, priznám sa, vadia.

Ja a moja príšera je kniha, ktorú by ste určite mali ponúknuť svojmu mladšiemu súrodencovi alebo sestrenici či bratrancovi. Najlepšie je do ôsmych rokov. Vtedy ich čítanie ešte bude baviť a budú ho považovať za vzrušujúcu cestu. Priznajme sa, kto nemal ako dieťa rád historky o príšerách? Pre deti je to skvelé čítanie. To, že to nie je obrázková kniha ich neodradí pretože kniha má veľké písmenká a veľmi ľahký štýl. A je perfektná pre mladších čitateľov, ktorí nemajú s čítaním veľa skúseností, ešte nevedia, čo chcú od kníh očakávať, nie sú pre nich dôležité prepracované charaktery, či dej alebo zápletka. Chcú len dobrodružný príbeh.

Pre mňa, ako pre staršiu čitateľku to už nebolo „dobrodružstvo“. Kniha by pre mňa mala byť dlhšia a mala by mať zápletku, ktorá mi tam chýbala. Ale ako to hodnotím z tej druhej strany, ako dieťa by som túto knihu milovala. Pretože ponúka to, čo miluje každé dieťa. Stretnutie s príšerkou, zoznamovanie a úžasné priateľstvo.

"Keď som bol chlapec, hrozne som túžil po tom, aby sa mi kelpy ukázal.""Tak sa to zviera volá?" spýtala sa Kirstie."To je iba jedno jeho meno," odvetil Hundroš. "Ale má ešte druhé a to sa mne osobne páči viac. Mnohí ho volajú vodný kôň."

HLAVNÉ POSTAVY

Angus & Kristie - Súrodenci, ktorí sú hlavnými postavami. Niekedy sa medzi nimi vyskytli situácie, ktoré sa snažili vniesť do knihy trochu humoru, ktorý som však ja už neocenila. A kvôli krátkosti knihy som Angusa a Kristie nemohla poriadne spoznať a tiež tam neboli načrtnuté ich myšlienkové pochody. Kniha sa skôr zameriavala na príšerku v podaní Crusoa a na plynulé zobrazenie deja.

"Kirstie, stalo sa ti niečo?" pýtali sa jej všetci."Nie," zvolala a snažila sa postaviť na nohy, "ale Crusoe zožral všetky ryby. Čím ho teraz prilákame?" 

ZÁVER?
Ja a moja príšerka je kniha, ktorú by som dala deťom, ktoré chcete odnaučiť od obrázkových kníh. Pretože táto kniha pre nich bude taká vyhliadka do tajuplného sveta literatúry, ktorý chce každá správna literárna duša spoznať. A keď týchto 120 strán dokážu prečítať, určite ich to povzbudí na toľko, aby čítali ďalej a aby ich detská dušička bažila po ďalších svetoch a po ďalších dobrodružstvách. 


ZDROJ: obálka - fragment.sk │ obrázky - weheartit.com 
POZRITE SI: trailer na filmovú adaptáciu (ak budete pozorní, veľmi ľahko začujete brilantný škótsky prízvuk)

2 komentáre :

  1. Vypadá to docela zajímavě, možná to koupím ségře ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak je mladšia, tak odporúčam :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top