19. decembra 2013

Vykúpenie │Finále najlepším dielom...



• Informácie o knihe •
Autor: Lauren Kate
Slovenský názov: Vykúpenie
Originálny názov: Rapture
Séria: Padlí anjeli / Fallen
Slovenské vydanie: Ikar, 2012, 296 strán, pevná väzba s prebalom
Žáner: YA, fantasy, anjeli, paranormal, romanca














„Trochu skoro na to, aby boli sestry Krížovej cesty vonku, nie?“ pošepol Roland Danielovi. Dee si napravila sukňu a neposlušný prameň vlasov si zastrčila za ucho. „Dúfala som, že k tomu nepríde, no budeme ich jednoducho musieť zabiť.“


Keď som otočila poslednú stránku knihy Vykúpenie, naozaj som si vydýchla. Séria Padlí snáď nemala
konca. Bolo to nekonečné čítanie, ktoré sa naťahovalo preto, lebo som to nešla dočítať a nebavilo ma to. Zatiaľ čo prvé dve časti boli naozaj úmorné, tretia a štvrtá mali časti, pri ktorých som si povedala, že je to celkom fajn. Väčšinou išlo o dve posledné kapitoly. Na tých si dala autorka naozaj záležať.
Neviem si predstaviť, že by som si túto sériu ešte niekedy zobrala do rúk. Stalo sa mi asi prvý krát, že ma štýl knihy neupútal. Námet bol dobrý, ale čo z toho, keď sa hlavnú pointu knihy dozvieme až na úplný záver? Lauren sa asi tri knihy pripravovala na to, čo nám odhalí na konci. Keď som Vykúpenie dočítala, už som necítila sklamanie. Iba čistú úľavu, dokonca sa mi páčilo ako autorka ukončila sériu, pretože ten koniec som si užívala najviac a čítal sa najlepšie.

Ak by som mala vo všeobecnosti zhodnotiť vzťah Daniela a Luce, no... určite sa nezapíšu do môjho imaginárneho zoznamu obľúbených knižných párov. K Luce som si po štyroch knihách vôbec  nenašla cestu a k Danielovi pociťujem len malé sympatie, nič viac. Myslím, že v posledných dvoch knihách sme sa o ich vzťahu dozvedeli najviac, v poslednej knihe možno o trochu viac. Vždy hovorím, že som romantická duša, milujem knihy, kde sa píše o láske, pretože všetci ju vnímajú inak a tak mi autori ponúkajú nové názory a myšlienky. Tu som sa však pozastavila a bola znechutená, pretože slovo láska sa tu objavovalo viac ako často. Snažím sa vyhýbať porovnávaniu s inými knihami, ale pri Luce a Danielovi sa mi vždy v myšlienkach objaví jeden titul knihy, ku ktorému by som ich prirovnala.

"Nikdy si neletel lietadlom," konštatovala. "Prečo by si mal, keď máš toto?"Ukázala na jeho nádherné mávajúce krídla. "Zo všetkého toho čakania a jazdenia taxíkom by si sa asi zbláznil."

Na druhej strane, ak sa pozrieme na Luce v poslednej knihe, je to asi hrdinka, ktorá má najviac
prekvapujúci osud. Lauren Kate nám v knihách vždy nechávala len náznaky a nevysvetlené otázky. A odpovede si nechala v poslednej knihe a potom človek nemá čas predýchať tak veľa informácií, ktoré sa naňho zvalia. Hlavne otázka, kto Luce v skutočnosti je. Možno mi to mohlo byť jasné od začiatku knihy, ale moja myseľ bola zahalená v opare.

Ohľadom tejto série sa cítim veľmi zmätená. Prvé dve knihy som bola otupená, čítanie bolo pre mňa veľmi únavné. Tretiu a štvrtú knihu by som ohodnotila tak, že sa to čítať dalo, polovica bola o prekúsavaní sa cez dlhé pasáže a možno nadbytočné opisy a druhá polovica bola niečo zaujímavé. Od Lauren Kate si do rúk dlho žiadnu knihu nevezmem. Alebo by som skôr povedala, že už nikdy. Ak si u mňa autor nevytvorí žiaden obrázok, nedávam mu zvyčajne  druhú šancu.


ZDROJ: obálka - bux.sk │ obrázky - weheartit.com 

4 komentáre :

  1. Ešteže to nemá viac dielov. Nevyčerpávajú ťa tie recenzie? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Celá séria bola vyčerpávajúca :D Ale keď som už začala, tak som to chcela dotiahnuť do konca, som na seba veľmi hrdá :D A teraz, keď sú už prázdniny, tak musím zregenerovať svoje sily :D

      Odstrániť
  2. Mne sa ani jeden diel veľmi nepáčil (to už vieš) a tiež sa mi uľavilo, keď som sériu dokončila. Až nato, že som tajne dúfala, že namiesto Daniela sa do popredia (a k Luce) dostane Cam. A ani ja som nemala páru, kto v skutočnosti je. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To som dúfala aj ja, Cam je proste skvelý, škoda, že si to niekto nevedel uvedomiť :D Ale čo narobíme, osudová láska je osudová láska :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top