13. decembra 2013

Vášeň │Príliš veľa romantiky...


• Informácie o knihe •

Autor: Lauren Kate
Slovenský názov: Vášeň
Originálny názov: Passion
Séria: Padlí anjeli / Fallen
Slovenské vydanie: Ikar, 2012, 280 strán, pevná väzba s prebalom
Žáner: YA, fantasy, anjeli, paranormal, romanca











„Daniel vyhrá alebo prehrá?“ spýtala sa Luce, no odpoveď poznala ešte skôr, ako tie slová opustili jej pery.„Chápem, že predstava Daniela odtínajúceho ti hlavu nie je práve romantika,“ povedal Bill.


Keď som začala čítať Vášeň, bola som nadopovaná apatiou z predošlých dvoch kníh. Nemohla som sa jej zbaviť a potom to vyzeralo tak, že keď som čítala, myšlienky mi behali niekde inde. Kniha ma zo začiatku nevedela dostatočne zaujať a mala som pocit, že to bude ďalšie „pochmúrne“ čítanie. No ak ste si všimli, použila som slovné spojenie zo začiatku. Pretože aj keď som to vôbec nečakala, Vášeň ma prekvapila. A môžeme povedať, že celkom príjemne. No moja druhá strana hovorí, že okrem toho jedného prekvapenia tam už žiadne iné nebolo a že je to vlastne úplne rovnaké ako predošlé knihy. A toto je môj problém pri recenzovaní a moja rozštiepená osobnosť. Mám dva názory a žiaden nemá prevahu tak potom neviem, čo si myslieť. A preto sa snažím vždy dať do recenzie aj klady aj zápory, všetko čo sa mi páčilo či nepáčilo. Tak poďme na to.

Luce sa vracia do minulosti, aby mohla objaviť odpovede na množstvo otázok, ktoré má. Chce vedieť, čo znamená jej a Danielova láska a či za ňu môže len tá kliatba, ktorú na nich uvrhli.
Musím povedať, že to jej cestovanie časom ma celkom bavilo. A musím dať Lauren Kate bod k dobru za to, že premýšľala v jednej veci logicky (zvláštne, že práve ona), pretože iní autori, ktorí si vyberú podobný námet a to je cestovanie v čase, nedávajú pozor na jednu vec. Ak zmenia niečo v minulosti, zmenia to aj v budúcnosti. Musia si dávať veľký pozor, aký zásah do minulosti budú mať ich činy a či náhodou neprepíšu históriu, lebo ak sa to stane, logicky sa prepíše aj budúcnosť. Ľahké ako facka nie? Lauren na to prišla a preto to skvelo vysvetlila vo svojej knihe a preto to nakoniec aj použila.

"Nie sme tu kvôli vám," povedala Vyhnankyňa, hľadiac pred seba. "Boli ste len nástroj, ktorý nás mal doviesť k Lucinde. O ,spoluprácu´ nemáme ani naďalej záujem."

Pokiaľ ide o Luce, ktorú spomínam hádam v každej recenzii, nezmenila sa. Stále je to tá baba, ktorá chce Daniela a čím viac čítam, tým viac chcem vedieť, či je ich láska skutočná, či je ich láska skutočná, pretože podľa toho, ako ju Luce opisuje, skôr je to len vášeň, čo ich spája.
Ale to je už vedľajšie. Ide tu hlavne o to, že po tak dlhej ceste, ktorá trvala celú knihu, Luce zistila jednu zásadnú vec, pri ktorej som nahodila face-palm:
Lucine myšlienky: Prečo milujem Daniela?
Luce: Mám milión dôvodov. Jednoducho ho milujem.
Po dvoch knihách... DVOCH... a po celej tretej sa dozvieme, že ho jednoducho miluje. Vďaka Lauren Kate som si myslela, že táto séria stojí za to, aby som ju prečítala dokonca. Pretože po dvoch knihách plných náznakov sa hádam dozviem ten veľkolepý dôvod, prečo ho vlastne miluje. Veď to bol jeden z dôvodov, prečo vlastne šla do minulosti nie? A zistila, že tých dôvodov má milión (Jeho telo, vlasy, krídla, pery, oči, nos... vrásky... ).

No na druhej strane... Daniel mi už nepripadá ako najväčší truľo z knihy. Už je iba mierny. V knihe bol zahrnutý aj jeho pohľad a to, ako sa v mnohých životoch cítil on. Jeho vysvetlenia na rôzne situácie neboli vôbec na zahodenie. Rozhovoril sa veľa o rodine a o Luce a o svojom páde.  A tak som sa naňho začala pozerať viac-menej inak ako doposiaľ.

"Kde je Cam?" spýtal sa hlas za nimi. "Poslali sme mu pozvánku.""Pravdepodobne sa v Oznamovateľoch hrá na Boha. Ako ostatní," vyprskla Lyrica.

Dej sa konečne posunul. Len je škoda, že rozuzlenie sme sa dozvedeli úplne na konci a že to všetko prebehlo tak rýchlo, akoby sa toho chcela Lauren zbaviť a predať svoju pozornosť  Luce a Danielovi. Takže sme sa nestihli ani zahriať a opäť nás poliala ľadová sprcha. A som zase pri názore, že LK nevie priamo úmerne rozložiť svoj námet do tetralógie. Pretože zatiaľ čo v dvoch predošlých knihách sme hrali slepú babu, nemali sme žiadne informácie, vo Vášni to zase odbila príliš rýchlo a zdalo sa mi, že tej situácii s kliatbou sa mala venovať väčšia pozornosť. Ale uznávam, že ma s tým autorka prekvapila a nečakala som práve takéto vysvetlenie.

Tiež som sa potešila tomu, že autorka myslela na ostatné postavy ako Cam, Gabbe, Roland a aj im v príbehu nechala miesto aj keď ho bolo veľmi málo. Konečne sme sa dozvedeli aj niečo z ich minulosti, smola že to bolo zhrnuté na pár stranách. 
Ak hodnotím túto knihu, určite je najlepšia zo série, no aj tak nemôžem povedať, že by ma to začalo nejak extra baviť. Skôr to chcem čo najskôr dočítať a pustiť sa do niečoho iného.
Škoda, že sa posledná kniha nevolá Oslobodenie.


ZDROJ: obálka a anotácia - bux.sk │ obrázky - weheartit.com 


6 komentárov :

  1. Ja tvoj názor veľmi nezdieľam. Celá táto kniha sa mi zdala ako strata času. Skoky do minulosti ma vôbec neoslovili, skôr som bola sklamaná, že namiesto niečo dynamického zas len samé opisy a nudné kecy. Našťastie, s touto sériou som už definitívne skončila po tom presladenom Vykúpení a od tejto autorky už fakt nemám chuť čítať čosi ďalšie. :D Ale ten výrok so zamilovaním je perfektný, som sa zasmiala. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si tiež od nej už nič do rúk nevezmem, ale trojka bola pre mňa viac zaujímavejšia v niektorých častiach a koniec poslednej časti bol tiež fajn :D Len škoda, že to bol celkom fajn námet, ale nevedela to nejako dobre rozdeliť do štyroch kníh :D

      Odstrániť
  2. Ja by som sa na čítanie určite nedala, dvojka mi stačila :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale na obrovské prekvapenie, posledná časť sa mi celkom páčila :D Teda koniec poslednej časti :D

      Odstrániť
    2. Aj tak ma to neláka :D

      Odstrániť
  3. Mne sa naopak celá séria páči, ale tak 100 ľudí 100 chuti :D Ale s tým názvom poslednej knihy .. poriadne som sa zasmiala :D

    worldofbooks-nicki.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top