2. decembra 2013

Súženie │Niekedy nevie, čo chce...


• Informácie o knihe •

Autor: Lauren Kate
Slovenský názov: Súženie
Originálny názov: Torment
Séria: Padlí anjeli / Fallen
Slovenské vydanie: Ikar, 2011, 296 strán, pevná väzba s prebalom
Žáner: YA, fantasy, anjeli, paranormal, romanca















Ale tak ako Daniel a roj oznamovateľov, aj ona vedela, čo sa stane, len čo si táto Luce pritisne svoje pery na jeho. Daniel mal pravdu: Nezamrzne.

Keď som dočítala túto knihu, povzdychla som si a pokrútila hlavou. Vážne som sa snažila, dokonca som odhodila všetky zlé pocity z Pádu. Vážne som sa prekonala a dala šancu pokračovaniu, pretože tie zvyknú milo prekvapiť a potom to vyzerá tak, že pilotná kniha bola len nepodarený aprílový žartík. No keď som začala čítať a dostala sa po päťdesiatu stranu, vedela som, že moje pocity boli správne a môj názor sa nezmenil. A to bolo druhé sklamanie z tejto série. No dala som si sľub, že túto sériu prečítam celú, pretože určite moja nechuť nemá nič spoločne s tým, že by sa tá kniha ozaj nedala čítať. Ide len o to, akoby mala Lauren skvelý nápad, len ho nevedela poriadne využiť a napísať, inak si to vysvetliť neviem.

Knihu som dočítala dnes a zase sa mi zdá, že sme sa nič podstatné nedozvedeli. Začiatok mi veľmi pripomínal prvú knihu. Hlavná postava Luce sa dostala na novú školu, kvôli svojej ochrane a opäť začína zoznamovanie sa s novým školským prostredím a s novými postavami.  Dobré nie? Tak si hovoríme: No fajn, čo keby sme sa v deji posunuli trochu ďalej? Čakáte a ono nič. Je to niečo podobné, akoby chcela Lauren rozpovedať skvelý príbeh, v polke utne a povie: Viete čo? Počkáte si ešte. A tak sa zdá, že prvé dve knihy sú len dlhý predslov ku konečnému vyvrcholeniu príbehu a to je vážne utrpenie.

Vážne sa mi nepáčilo, že sa k Luce správali ako k nesvojprávnej a ona sa tak niekedy chovala sama. Mala veľa otázok a chcela aspoň jednu odpoveď. Ostatní sa správali úzkostlivo a keď jej vysvetlili aspoň niečo, vyvolalo to len viac otázok. (Mini spoiler: Preboha, čo môže byť na jej minulosti až tak zlé, že sa Daniel bojí, aby ju jeho odpoveď nevrhla do „plameňov“? Dúfam, že si Lauren vymyslí niečo fakt srdce trhajúce, pretože Daniel sa chová ako totálny i***t.) 


Luce si ho predstavila, ako sedí na sivej plastovej stoličke na letisku, lakte na kolenách a blond hlavu zvesenú medzi plecami, ako sa hojdá dopredu a dozadu v čiernych converskách.

Keď sme už pri Luce a jej svojprávnosti, niekedy sa chovala naozaj strašne. Ako si ju môže čitateľ obľúbiť, keď sa niekedy chovala ako malá, potom bola veľmi pokrytecká a akoby nemala svoj názor, pretože „Daniel si to nemyslí“ a „Daniel povedal...“. Vskutku ďakujem aspoň tej „malej rebélií“, čo predvádzala. Aspoň sme sa dozvedeli ako je to s tieňmi (ospravedlňujem sa, ak to tak nie je v slovenskom preklade) a nazeraním do nich, aj keď ani z nich sa toho chudinka veľmi nedozvedela. Vážne som ju niekedy ľutovala a inokedy by som ju vyfackala. Bez debaty!

Kniha bola vlastne o jej živote na novej škole, o predmetoch a tieňoch a o Danielovi. Keď som si už myslela, že sa budú konečne vážne rozprávať, vždy to bolo nejako zahovorené, takže som mohla autorke len zatlieskať a ďakovať, že to predlžuje. Mám potom pocit, že má len jeden nápad, ktorý chce využiť až na konci ako veľké BUM a preto sa snaží týmito prvými knihami ľahko preplávať.

"Si tu," zašepkal jej do ucha."Ty si tu.""Obaja sme tu."Zasmiali sa, bozkávajúc sa a vychutnávajúc si každý kúsok rozpakov z toho, že sa znova vidia.

Postavy neboli zlé, len na Luce som si vypestovala akýsi nový druh alergie. Od Pádu sa mi podarilo si to trochu zrovnať a každému priradiť nejakú charakteristickú črtu a uvedomila som si, že som našla naozaj zaujímavé charaktery, ako napríklad Cam (dúfam, že o ňom bude povedané viac), Arianne (jedna z najobľúbenejších postáv) a Miles (ktorý mi svojou milosťou našťastie neliezol na nervy).
Čo viac povedať? Anjelské série mám rada, len keby táto bol o niečo lepšia. Keby aspoň autorka vedela rozložiť svoj nápad do štyroch kníh a ak to nevie, tak aspoň napísať dve dobré. Niekedy je menej viac ako sa hovorí. Vytrvalosť ma ešte drží a preto sa pustím do pokračovania a budem si chovať nádej, pokým úplne nezhynie a tiež dúfam, že pri tretej knihe so mnou nebude zmietať súženie, ako pri tejto.


ZDROJ: obálka - bux.sk │ obrázky - weheartit.com 


4 komentáre :

  1. Neznám, ale vypadá to celkem zajímavě.:-) A krásná obálka.:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nemôžem povedať, že knihu odporúčam, ale každý môže mať iný názor, tak ako sa mne séria nepáči sa môže zapáčiť niekomu inému, treba len skúsiť :)

      Odstrániť
  2. Môj názor už poznáš :D Lepšie by som ti asi ani ja nevystihla :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Poznám, poznám :D Ja som zvedavá, aké recenzie budem písať, keď dočítam trojku a štvorku :D To už bude aj zbytočné mrhať slovami :D ale nevzdávam sa nádeje :D

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top