27. decembra 2013

Prekliatie │ Osud nezmeníš...


• Informácie o knihe •

Autor: Marja Holecyová
Originálny názov: Prekliatie
Séria: Mariotovi dediči
Slovenské vydanie: Fragment, 2011, 320 strán, pevná väzba
Žáner: young adult, fantasy, mágia, čarodejníci















"Pravidlá sú pre ľudí, čo nemajú fantáziu."

Mariotovci sa dostali hlboko do môjho srdca a navždy ostanú jednou z mojich najobľúbenejších sérií. Milujem Marjino písanie, jej štýl a to, ako vyvažuje jednotlivé situácie. Na Prekliatie som čakala dlho a oplatilo sa. Okolo poslednej knihy sa robilo veľké haló, pretože autorka nám predsa ešte musela zodpovedať niekoľko otázok, chceli sme vedieť, ako to celé dopadne, ako sa všetko vyrieši. Marja je mladá slovenská spisovateľka, Mariotovi dediči sú jej prvotina a všetci boli zvedaví, či sa jej podarí poslednú knihu pôsobivo zakončiť, presne tak pôsobivo ako písala predošlé knihy.

Ak hodnotím Marjino písanie, v poslednej knihe je vidieť najväčší pokrok. Prekliatie bolo oproti predošlým knihám skôr písané vážnejšie, aj keď nemôžeme povedať, že v knihe chýbal humor, bez toho by predsa Mariotovi dediči ani neboli. No atmosféra bola prispôsobená približujúcej sa vojne a samozrejme aj tomu, že Prekliatie je posledná kniha série. Je napísaná úžasne, ale aj tak je v poradí druhá obľúbená (u mňa). Prekliatie sa mi dejovo páčilo menej ako napríklad Odhalenie. Možno aj pre koniec, ktorý však autorke nevyčítam, pretože ten tam jednoducho sadol. To my by sme si mali vyčítať, že sme citlivky.

"Som stále s tebou, hoci ma nevidíš."

Na knihách najradšej hodnotím postavy, tie sú pre mňa dosť dôležité. A určite mi dajú všetci za pravdu, keď
poviem, že dediči sa od prvej knihy zmenili skokom. Ich charakterové črty ako výbušnosť, nedočkavosť, netrpezlivosť či tvrdohlavosť sa nikdy nezmenia, ale je vidieť, že vyrástli a dospeli. V poslednej knihe na nich čakali ťažké rozhodnutia, ktoré tam akosi boli od začiatku, tak ako proroctvo.
Musím ešte pár slov napísať ohľadom Miseaga. Neskutočne som si ho zamilovala. Marja vytvorila úžasnú postavu, ktorej rozhodnutie ohľadom moci a lásky bolo tak reálne, až som nad tým zaplakala. Miseag je postava s ohromným charakterom a aj keď sa nám možno na začiatku nepozdával, keď sme ho spoznali, všetci sme ho začali ľúbiť.
Samozrejme, že ma zaujímali aj osudy ďalších postáv. Predposledná kapitola bola predsa venovaná im a tak sme sa dozvedeli, čo sa stalo s ich životmi.

Vzťahy medzi postavami sa určite nemenili do takej miery ako od prvej knihy.
Vzťah medzi Mijou a Miseagom, ktorý sa začal vyvíjať inak od tretej knihy, bol v Prekliatí akoby pozastavený. Samozrejme, že sme sa dočkali pár situácií, ktoré boli venované len im, ale postupne sa začala pozornosť zameriavať na akciu, čo mne osobne nevadilo.

"Som dosť múdry, aby som si priznal svoje chyby, ale som pristarý na to, aby som ich naprával."


Musím povedať, že koniec tejto série ma zasiahol poriadne hlboko. Mariotovci ma toho veľa naučili, veľa ich názorov a myšlienok som si zobrala srdcu a navždy budem Marji ďakovať za to, že vytvorila nový svet a s radosťou nám doňho otvorila brány. Ak ste túto sériu nečítali, skúste sa po nej poobzerať, opýtajte sa priateľov alebo si ju rovno kúpte, verte mi, že nebudete ľutovať. Aj keby ste to chceli pri prvej knihe vzdať, pretože vážne poznám takých ľudí, zatnite zuby a čítajte ďalej. Uvidíte, že aj vám počarí to kúzlo, ktoré Marja Holecyová nevedomky ukryla do svojich kníh.


ZDROJ: obálka - fragment.sk │ obrázky - weheartit.com 
NAVŠTÍVTE: oficiálna stránka knižnej série - mariotovi-dediči.sk │ fb fanpage - Mariotovi dediči

6 komentárov :

  1. zajímavé:) mě by ta série zajímala, ale tak nějak mám asi smůlu, že se u nás neprodává. Klidně bych si přečetla i slovensky. Třeba časem:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľká škoda, že zatiaľ neuvažujú o vydaní v Česku, lebo tá séria je naozaj parádna :)

      Odstrániť
  2. Súhlasím, táto séria je perfektná, ja som pri tomto dieli na konci plakala 8( Bolo to celé také vážnejšie, ale predsa skvelé 8)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, skvelá séria, skvelý koniec, ktorý síce rozplakal, ale sadol tam :)

      Odstrániť
  3. Slovenské knihy veľmi nečítam, ale som veľmi rada, že som Mariotovým dedičom dala šancu a zatiaľ ešte žiadna iná slovenská kniha to netromfla. Koniec bol naozaj smutný, pri knihách nezvyknem plakať, ale tejto sa to podarilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlasím, koniec bol veľmi smutný :/

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top