23. novembra 2013

Blúdenie │ Čo sa to deje?



• Informácie o knihe •

Autor: Marja Holecyová
Originálny názov: Blúdenie
Séria: Mariotovi dediči
Slovenské vydanie: Fragment, 2010, 349 strán, pevná väzba
Žáner: young adult, fantasy, mágia, čarodejníci












"Pekný chlopec, tak sa to u vás hovorí, nie? Alebo krásny? Neviem, možno peknuč..." Miseagovi začala do tváre stúpať červeň. Keď si to Mija všimla, okamžite vybuchla do smiechu a Natrigu prerušila.
"Prepáč," ospravedlňovala sa jej s chichotom. "Len som ešte nikdy nevidela Miseaga červenať sa."

Druhá kniha úplne prekonala očakávania! Tak presne túto vetu som si povedala, keď som otočila poslednú stránku a na tvári som mala nadšený úsmev.Väčšinou sa stáva, že druhá kniha je slabšia ako prvá, je tam menej nápadu je to viac odfláknuté. No v tomto prípade je to skôr naopak. Blúdenie je lepším, oveľa lepším pokračovaním série.

Kniha pokračuje tam, kde sa skončila prvá, takže nie sú potrebné žiadne siahodlhé vysvetlenia, prečo sa hrdinovia ocitli tam, kde sa ocitli a prečo robia to, čo robia. Dej napreduje normálnou rýchlosťou, nekopia sa nám žiadne nové udalosti na seba tak, že prestaneme sledovať všetko ostatné, nekopia sa tajomstva za tajomstvami, všetko má svoj čas a svoj priestor. Od prvej strany ma kniha lepšiu úroveň je vidieť viac zlepšenia, viac práce na štýle a celkovo na písaní. Človek sa nemusí pozastavovať nad zvláštnymi vetami, kde je vidieť neskúsenosť a opatrnosť. Vlastne si môžeme všimnúť obrovský rozdiel medzi prvou a druhou knihou. A ten rozdiel určite nesie pozitíva.

"Dobre, si opitý ludreforovým spôsobom, ale si! Pozri sa na seba!"Miseag sa pozrel na seba a zvolal: "Kuk!"

Prekvapujúce je, že Marja vsadila na akčný úvod, za čo jej dávam veľké plus, keďže prvá kniha sa skôr začala „pokojne“. Blúdenie malo dynamický spád a viac akcie, ktorá akosi v prvej časti chýbala. Vynorili sa odpovede na niektoré otázky z prvej časti, no ďalšie tajomstvá a ďalšie otázky len pribudli, takže nám ostáva dúfať, že autorka na nič nezabudne a že sa jej nakoniec podarí všetko správne rozuzliť a že sa s toľkou kopou informácií nezamotá. 

Autorka tiež neotáľala a oboznámila nás s ďalšími vymyslenými bytosťami a taktiež aj s novým miestom nazvaným Maettregia, kde hlavní hrdinovia strávia istý čas. Marja sa nebojí vsadiť na niečo staré a vylepšiť to po svojom. Každou stranou nám toho dáva viac a viac a tak sa je na čo tešiť. Informáciami a tajomstvami si vie čitateľov pripútať, odpovede púšťa do éteru len po malých množstvách a stále si necháva v ruke nejaké nevyužité esá, na ktoré sa človek môže tešiť.

Bolo fajn, že autorka sa venovala viac postavám a postupne odhaľovala ich povahové črty. Ponúkla im viac priestoru, aby zvrátila naše prvé dojmy z nich. Mija už ďalej nepôsobí ako ukričaná a urážlivá pubertiačka a Miseag už ďalej nie je tým drzým faganom, ktorý sa prevyšoval nad ostatných a myslel si, že dokáže viac. Naopak, v Blúdení boli obaja sympatickejší a vtipní, ich vzťah sa prehĺbil časom, ktorý spolu strávili a stali sa kamarátmi a „parťákmi“. Aj keď niektoré veci sa medzi nimi nezmenili, stále sú dobré duo, na ktoré sa človek môže tešiť.

"Namiešali ti špeciálnu ludreforu?""Nie, len nám dali ochutnať z čerstvej... mne a môjmu druhému ja, Migovi.""Migovi?" zopakovala Mija."Objavil som ho len nedávno. Je celkom zábavný... moje druhé ja.""To nemyslíš vážne!"

Marja v Blúdení prenechala väčšie miesto Miseagovi, takže mi to pripadalo, akoby nám ho chcela viac priblížiť, aby sme sa s ním mohli lepšie oboznámiť. A to sa jej naozaj podarilo, zatiaľ čo v prvej knihe som ho veľmi nevnímala, v Blúdení som si ho neskutočne obľúbila hlavne kvôli tomu, že sme ho mohli spoznať z inej strany a už to zrazu nebol ten starý protivný Miseag.

Jediné, čo mi vadilo bol asi spôsob správania postáv. V niektorých situáciách konali nechutne hrdinský až mám pocit, že by zvládli akúkoľvek situáciu sto krát lepšie ako dospelí, kvalifikovaní  čarodejníci. Myslím, že to k ich veku nesedí a taktiež to nepôsobilo dobrým dojmom.
Humor a vtipné poznámky nechýbajú a dodávajú knihe svieži nádych.
Na záver musím ešte raz podotknúť, že tí, čo sa nevedeli prekusnúť cez Predurčenie, poriadne sa zahryznite do Blúdenia. Verte mi, nebudete sklamaní. Blúdenie sa od prvej časti veľmi odlišuje a je to oveľa kvalitnejšia práca.



ZDROJ: obálka - fragment.sk │ obrázky - weheartit.com
NAVŠTÍVTE: oficiálna stránka knižnej série - mariotovi-dediči.sk │ fb fanpage - Mariotovi dediči


2 komentáre :

  1. Pri tejto sérii je asi každá kniha lepšia ako predchádzajúca.:) Inak super recenzia, úplne som dostala chuť na re-reading.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táto séria sa radí medzi moje obľúbené a vždy si ju prečítam aj niekoľko krát za sebou :D A máš pravdu, Marja sa veľmi zlepšovala každou knihou a dúfam, že ešte niečo napíše, rada by som si od nej prečítala aj iné knihy :)

      Odstrániť

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top