8. septembra 2013

Nikdo není bez viny │ Finále sa blíži...


• Informácie o knihe •

Autor: Kiersten White
Slovenský názov: Nikto nie je bez viny
Originálny názov: Supernaturally
Séria: Paranormáli
Vydanie: Fortuna Libri, 2012, 352 strán, pevná väzba
Žáner: young adult, vlkodlaci, upíri, víly










"Co sis vlastně myslela, že jsi mi poslala to vzteklé opičácké dítě do školy?" zakřičela sem do komunikátoru.
"Co prosím?" zeptala se Raquel.

Kniha Nikto nie je bez viny od autorky Whitovej dorazia hneď na druhý rok a my sme sa konečne mohli pustiť do ďalších dobrodružstiev spolu s Evie a taktiež sa dozvedieť niečo nové, keďže anotácia bola veľavravná – podsunula nám množstvo podnetov na premýšľanie, kým sme knihu dostali do rúk. Ale teraz už späť k tomu, čo som chcela.
Hneď pri prvej kapitole možno príde určitý druh prevrátenia očí. A to sme samozrejme len na začiatku. A prečo? V Zlodejke duší sme čítali o tom, aká chce byť Evelin normálna, chce školu, chce vlastnú skrinku. A keď to všetko dostane, tak sa jej to až tak veľmi nepáči. Chýba jej honba za paranormálnym, tiež práca v MAKNAB-e (MAZP) a cíti sa, že je zrazu veľmi obyčajná a už na nej viac nie je nič výnimočné, takže sa treba vyrovnať s jej fňukaním, že nevie, kam patrí (pozn. Evie, prosím ťa, nenúť ma hodiť ťa na imaginárnu kopu neobľúbených hrdiniek, ktorá sa s každou dočítanou knihou zväčšuje!).

"Přestaň s tím! Proč si mě takhle popadl? To ti nestačilo, že jsi mě terorizoval ve škole?"
Pokrčil rameny. "Raquel mi řekla, abych pro tebe přišel v osm."
"Tomu se říka únos, pitomče!"


V Zlodejke duší mi akosi chýbal toľko krát ospevovaný humor Evie, pretože som sa pousmiala fakt málo krát (možno to robí fakt, že autorka ma nevedela správne naladiť), no v Nikto nie je bez viny som to tam už cítila jasnejšie, Evie bola viac odviazaná a viac sarkastická a vtipná v situáciách, v ktorých sa to mierne povedané vôbec nehodilo.
Zatiaľ čo v prvej knihe som akosi nesympatizovala s vílou Rethom, ktorý sa ukazoval ako ten zlý, v druhej
knihe sa mi pohľad naňho o trochu zmenil. Možno to bolo tým jeho správaním alebo skôr tým, že sa viac veci vyjasnilo ohľadom Evie, dostali sme tu totiž viac odpovedí ako v prvej knihe, no dej sa o viac neposunul, čo je škoda.
Autori často robia dosť zásadnú a veľkú chybu. Rozhodnú sa urobiť zo svojho príbehu trilógiu, pričom prvý a posledný diel dopadnú najlepšie a ten prostredný je len niečo, čo tam dosadili, aby sa dostali k záveru a to sa mi nepáči (existujú aj výnimky, to je jasné!) Dosť ľahko by sa z takýchto príbehov dali urobiť len dve knihy, stratilo by to svoje čaro? Myslím, že nie. Keď začnem porovnávať prvú knihu s druhou, myslím, že sa mi viac páčila tá prvá. Mala milý príbeh, začali sme sa zoznamovať s novým prostredím a to je vždy najzábavnejšie. Druhá kniha skôr začala zameriavať pozornosť na dejovú líniu a chýbali jej klady zo Zlodejky duší.

Jack byl uprosřed skoku, když sem vtrhla do svého pokoje. Chytila sem ho za kotník a vodorovně jsem jím trhla. Tvrdě sebou praštil na mou postel a skutálel se na podlahu.
A rozesmál se.
"Zopakujme si to! A já tentokrát vyskočím ještě výš."

Musím však povedať, že sa objavili aj nové postavy a špeciálne na mňa zapôsobil Jack. Nebolo to len jeho „cherubínskym“ vzhľadom, ale hlavne tým, ako sa správal. Často sa stáva, že aj keď druhé pokračovanie knihy nie je až také dobré, zjavia sa v ňom nové postavy a tie zvyknú zastávať miesto „vtipálka“, ktorého si
každý hneď obľúbi hlavne kvôli jeho správaniu. A taký Jack naozaj je. Hneď si vás získa všetkým, čo urobí alebo povie.
Chvíľu však nastal pocit, že ho autorka zapletie viac do deja, že bude mať oveľa, oveľa významnejšiu rolu, ale našťastie (alebo nešťastie?) sa tak nestalo.
Čo sa týka deja, ten napredoval rýchlejšie ako v Zlodejke duší. Konečne sa dostala na povrch Eviina úloha a dozvedeli sme sa, kam v tom celom chaose zapadá. Začali sa riešiť dôležitejšie otázky a všetko naokolo.
Knihu Nikto nie je bez viny by som hodnotila v mojom rebríčku na druhom mieste. Myslím, že si ho celkom zaslúži. Nie je to vyložene zlá kniha, len je vidno, že nie je kvalitou podobná tej prvej.


ZDROJ: obálka - fortunalibri.sk│ obrázky - weheartit.com 
NAVŠTÍVTE: autorkin blog - kierstenwrites │ twitter - Kiersten White 
INÉ: Túto knihu som čítala v češtine, preto sú ukážky po česky. Ale! Ostatné informácie sa týkajú čisto slovenského vydania!

Žiadne komentáre :

Zverejnenie komentára

Ďakujem za každý komentár :)

Back to Top